Gå til innhold

[Løst] Ikke bilde fra PS3 via HDMI

Anbefalte innlegg

Når jeg slo på PS3'en i går fikk jeg først ikke bilde. Det kom kun "snø" (nesten grått og hvitt, men litt grønt og rosa prikker også). Etter 20-30 sekunder kom det bilde, men dette var fullt av grønne små prikker, og noen vertikale streker. Etter noen nye sekunder mistet jeg bildet helt, og etter nok noen sekunder kom "snøen" tilbake. Deretter skiftet det mellom "no signal" og "snø".

Jeg har testet HDMI-kabelen med to andre kilder og begge disse fungerte fint.

Er det noe galt med HDMI-utgangen på PS3'en? Hva kan jeg gjøre med dette? Maskinen er kjøpt i England for ca 3-4 år siden (60GB versjon).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg slo på PS3'en i går fikk jeg først ikke bilde. Det kom kun "snø" (nesten grått og hvitt, men litt grønt og rosa prikker også). Etter 20-30 sekunder kom det bilde, men dette var fullt av grønne små prikker, og noen vertikale streker. Etter noen nye sekunder mistet jeg bildet helt, og etter nok noen sekunder kom "snøen" tilbake. Deretter skiftet det mellom "no signal" og "snø".

Jeg har testet HDMI-kabelen med to andre kilder og begge disse fungerte fint.

Er det noe galt med HDMI-utgangen på PS3'en? Hva kan jeg gjøre med dette? Maskinen er kjøpt i England for ca 3-4 år siden (60GB versjon).

Har opplevd noe lignende før, da hadde jeg glemt å velge at jeg skulle bruke HDMI-kabelen istedet for av-kabelen i innstillingene. Min fungerte fint på Av-innstillinger i et halvt år, men når kabelen min oppførte seg like dårlig som din gjør nå tok jeg en titt på innstillingene, og fant HDMI-utgangsinnstillingene. Regner nesten med at du har stilt din inn på HDMI? Er kabelen gammel eller av nyere dato?

Endret av EmilFabian
Lenke til kommentar

Leste litt rundt på nettet og fikk tips om å holde nede PÅ-knappen i 5-sekunder slik at HDMI-signalet ble "nullstilt". På denne måten fikk jeg bilde med 576p.

Og får også endret dette til 720p og 1080i (fint bilde) men når jeg velger 1080p får jeg samme "snø" som tidligere.

Har akkurat kommet på at jeg har byttet fra 10m til 15m HDMI siden sist jeg brukte PS3'en, men på de andre kildene (CD HD tuner og en AC Ryan mediaspiller) får jeg 1080p bilde via den nye kabelen... Kan denne likevel være problemet?

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...