indahla Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Når jeg slo på PS3'en i går fikk jeg først ikke bilde. Det kom kun "snø" (nesten grått og hvitt, men litt grønt og rosa prikker også). Etter 20-30 sekunder kom det bilde, men dette var fullt av grønne små prikker, og noen vertikale streker. Etter noen nye sekunder mistet jeg bildet helt, og etter nok noen sekunder kom "snøen" tilbake. Deretter skiftet det mellom "no signal" og "snø". Jeg har testet HDMI-kabelen med to andre kilder og begge disse fungerte fint. Er det noe galt med HDMI-utgangen på PS3'en? Hva kan jeg gjøre med dette? Maskinen er kjøpt i England for ca 3-4 år siden (60GB versjon). Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Når jeg slo på PS3'en i går fikk jeg først ikke bilde. Det kom kun "snø" (nesten grått og hvitt, men litt grønt og rosa prikker også). Etter 20-30 sekunder kom det bilde, men dette var fullt av grønne små prikker, og noen vertikale streker. Etter noen nye sekunder mistet jeg bildet helt, og etter nok noen sekunder kom "snøen" tilbake. Deretter skiftet det mellom "no signal" og "snø". Jeg har testet HDMI-kabelen med to andre kilder og begge disse fungerte fint. Er det noe galt med HDMI-utgangen på PS3'en? Hva kan jeg gjøre med dette? Maskinen er kjøpt i England for ca 3-4 år siden (60GB versjon). Har opplevd noe lignende før, da hadde jeg glemt å velge at jeg skulle bruke HDMI-kabelen istedet for av-kabelen i innstillingene. Min fungerte fint på Av-innstillinger i et halvt år, men når kabelen min oppførte seg like dårlig som din gjør nå tok jeg en titt på innstillingene, og fant HDMI-utgangsinnstillingene. Regner nesten med at du har stilt din inn på HDMI? Er kabelen gammel eller av nyere dato? Endret 22. mai 2011 av EmilFabian Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Kabelen er helt ny (ca 1 mnd). Jeg har ikke endret på AV-instillingene siden sist, men skal sjekke dette. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Leste litt rundt på nettet og fikk tips om å holde nede PÅ-knappen i 5-sekunder slik at HDMI-signalet ble "nullstilt". På denne måten fikk jeg bilde med 576p. Og får også endret dette til 720p og 1080i (fint bilde) men når jeg velger 1080p får jeg samme "snø" som tidligere. Har akkurat kommet på at jeg har byttet fra 10m til 15m HDMI siden sist jeg brukte PS3'en, men på de andre kildene (CD HD tuner og en AC Ryan mediaspiller) får jeg 1080p bilde via den nye kabelen... Kan denne likevel være problemet? Endret 22. mai 2011 av indahla Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 ja, PS3 er kresen på lange kabler viktig også at kabelen ikke er krøllete, men det er vel en selfølge............... Lenke til kommentar
indahla Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Det viser seg at kabelen ikke støtter 1080p... Det er merket med "High Speed" hos Dustin men jeg fikk nå bekreftet at den kun klarer 1080i. Jeg får sendt den tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå