Gå til innhold

[Løst] Får ikke lyd fra film over på TV?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal se film, og kobler PCn opp til TVn via HDMI får jeg ikke lyd hvis jeg ser film fra PC. Setter jeg f.eks på en sang på YouTube er det ikke noe problem, og jeg får lyd med engang.

 

Noen som kan hjelpe meg? :/ Spiller det via en forsterker, men sålenge jeg får lyd har vel det veldig lite å si.

 

Håper noen kan hjelpe meg, for det er vanvittig irriterende!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bruker du til å spille av filmen, dvs. hvilket program ?

 

Er det en surround forsterker, dvs en som kan dekode DTS og AC3 ?

 

Er hdmi-kabelen koblet i TV'n eller i forsterkeren ?

Tror det er surroundforsterker ja. Det er ikke en typisk forsterker, men et kompakt anlegg som er både DVD-spiller og forsterker.

 

Har prøvd med både VLC og MediaPlayer, ingenting fungerer.

 

Har koblet HDMI til TV og optisk lydkabel mellom TV og forsterker.

 

Som sagt får spiilt av musikk fra YouTube osv! Sykt irriterende!!!

Lenke til kommentar

Jeg har en mistanke om at filmen du spiller av har surround lyd (AC3 eller DTS) og at den lyden enten ikke blir sendt ut via HDMI kabelen, eller at TV'n ikke sender den videre til forsterkeren.

 

Du kan sjekke lyd codec i VLC i menyen Tools->Codec information.

Du bør også sjekke menyen på TV'n din ang. hva som gjøres med digital lydsignaler.

Lenke til kommentar

Jeg har en mistanke om at filmen du spiller av har surround lyd (AC3 eller DTS) og at den lyden enten ikke blir sendt ut via HDMI kabelen, eller at TV'n ikke sender den videre til forsterkeren.

 

Du kan sjekke lyd codec i VLC i menyen Tools->Codec information.

Du bør også sjekke menyen på TV'n din ang. hva som gjøres med digital lydsignaler.

Kjører jeg blueray fra PS3 får jeg lyd fra filmen over på surround-anlegget.

Og PS3'n er koblet opp til TVn på akkurat samme måte som PCn - kun med HDMI.

 

Har fått meg ny TV nå (Samsung 55" D8005) og fortsatt fungerer det ikke. Nå vil det ikke engang spille fra YouTube over på anlegget, nå spiller det kun på PC-høyttalerne.

Jeg ser for meg at det har noe med innstillingene på lydkortet å gjøre (har kun det integrerte skjermkortet i hovedkortet), men finner ikke ut av det!

 

Flere forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Du får sjekke innstillingene for lyd-hardware da, hva er default utgang for lyd ? Og hvilke har du å velge mellom ? hdmi bør være en av dem.

Hvor kan jeg sjekke dette i Win 7?

Har lett og lett, men finner det ikke! :/

Høyreklikk på volumkontrollen nede i høyre hjørne, velg Playback devices.

Digital Output eller SPDIF eller noe sånt skulle vel tilsvare den optiske utgangen på din PC.

 

Mangler du codec-støtte for AC3 og/eller DTS, så kan kanskje Shark007 være til hjelp?

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp TopGuy! Plutselig fungerte det...

Før fant ikke PCn noe lyd når jeg plugga inn HDMI-kabelen, men det gjorde den plutselig nå.

Var inne og endret litt, men tror ikke det var avgjørende, men det viktigste er at det fungerer :D

 

Takk for tips nebrewfoz, men nå tørr jeg ikke prøve noe mer, alt fungerer...

YIHAAA ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...