Gå til innhold

Tips til band som trenger nettside, men ikke kan programmere selv

Hva syntes du om nettsiden til Acoustify  

6 stemmer

1. 1. Syntes www.acoustify.no var

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg spiller i et band ved navn Acoustify, et akustisk coverband fra Bergen. Tenkte bare å dele et tips jeg oppdaget når jeg skulle lage ny nettside til bandet mitt. Jeg programmerer ikke selv og er ikke designer, men har jobbet en del med designere gjennom årene. Har den senere tiden brukt en del tid på å teste ferdige nettsideprogrammer type 123nettside. Mye drit, men fant til slutt en leverandør som man kunne lage både nettside, facebook-landingsside og egen side for mobiltelefoner type iPhone. Det beste av alt var prisen,... Kr. 790,-pr. år :). Og da kunne jeg implementere eget domene.

Siden er flash, men har bra muligheter for SEO. Jeg valgte denne løsningen først og fremst på grunn av designmulighetene. Fikk liksom ting til etter kort tid. Leverandøren har også et rikt utvalg av maler som kan benyttes. Vi har ikke video, men dette kan enkelt implementeres. Blog og kalender for spillejobber også pluss masse mer.

Hva syntes dere? tar gjerne i mot innspill eller tips til forbedringer.

Tjenesten jeg benyttet er Wix.

Endret av Acoustify
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser den, men har sjekket at google leser all tekst, titletags, description tags, keywords, H1, H2 og alt informasjon til bilder. M.a.o. funker den rimelig bra med tanke på SEO. Hadde jeg funnet en leverandør som kunne gjøre det samme og fått det til å se like fett ut ville jeg klart valgt HTML.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Flash er ikke et bra valg, med tanke på at mange bruker tablets og smartphones til å browse på. Derfor anbefaler jeg deg å prøve å finne noen som kan lage siden i HTML for deg. Finnes sikkert mange her på forumet som kan hjelpe deg.

Utseendet var ganske bra, men å bruke Flash er nei,nei =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...