V.I.C Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hei, jeg skulle ha byttet noen pærer i instrumentpanelet på min Corsa. Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre det? Og hvilke pærer jeg skal ha? Setter pris på den hjelpen jeg får:) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hei, jeg skulle ha byttet noen pærer i instrumentpanelet på min Corsa. Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre det? Og hvilke pærer jeg skal ha? Setter pris på den hjelpen jeg får:) Du må først skru vekk alle plastdeksel foran panelet. Tror, hvis jeg husker riktig, at du først fjerner dekslene rundt rattet og deretter foran selve panelet. Når disse er fjernet, så løsner du skruene som holder panelet fast. Deretter løsner du kontakter og evnt. speedometervaier (hukser ikke om speedometeret er styrt av giver eller vaier) på baksiden av panelet. Deretter tar du ut hele panelet. Pærene er 1,2 watts. Disse er enten spesialpærer som må kjøpes orginalt eller så er det innsatspærer der du kan ta ut de gamle pærene og sett inn nye 1,2 W i selve sokkelen. Dette vet de hos merkeforhandleren. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Her kan jeg muligens smette inn et spørsmål; Biltema har både klare 1,2w instrumentpærer, men også Longlife pærer (1,2w) men disse er lyseblå i farge. Noen som vet om Longlife evt. vil "fungere" bak varmeapparat-regulering som har røde og blå felt som lyset da må skinne gjennom? (at det blir nok lys) Endret 29. mai 2011 av Mr.M Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Disse er enten spesialpærer som må kjøpes orginalt eller så er det innsatspærer der du kan ta ut de gamle pærene og sett inn nye 1,2 W i selve sokkelen. Dette vet de hos merkeforhandleren. Det er vel et tredje alternativ; standardpærer med fast sokkel. (første gang jeg skulle bytte en trodde jeg at det var en slik pære i separat sokkel...) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 "Standarpærer med fast sokkel" er de jeg tenker på som jeg betegnet som "spesialpærer". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå