Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lys i instrumentpanel Opel Corsa Swing 1.2

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle ha byttet noen pærer i instrumentpanelet på min Corsa. Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre det? Og hvilke pærer jeg skal ha?

Setter pris på den hjelpen jeg får:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg skulle ha byttet noen pærer i instrumentpanelet på min Corsa. Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre det? Og hvilke pærer jeg skal ha?

Setter pris på den hjelpen jeg får:)

Du må først skru vekk alle plastdeksel foran panelet. Tror, hvis jeg husker riktig, at du først fjerner dekslene rundt rattet og deretter foran selve panelet. Når disse er fjernet, så løsner du skruene som holder panelet fast. Deretter løsner du kontakter og evnt. speedometervaier (hukser ikke om speedometeret er styrt av giver eller vaier) på baksiden av panelet. Deretter tar du ut hele panelet.

Pærene er 1,2 watts. Disse er enten spesialpærer som må kjøpes orginalt eller så er det innsatspærer der du kan ta ut de gamle pærene og sett inn nye 1,2 W i selve sokkelen. Dette vet de hos merkeforhandleren.

Lenke til kommentar

Her kan jeg muligens smette inn et spørsmål;

Biltema har både klare 1,2w instrumentpærer, men også Longlife pærer (1,2w) men disse er lyseblå i farge. Noen som vet om Longlife evt. vil "fungere" bak varmeapparat-regulering som har røde og blå felt som lyset da må skinne gjennom? (at det blir nok lys)

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...