idukjent Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Hei. Prøver og koble til en Lokal MySQL database via internett. Her er koden min. $databaseforbindelse = mysql_pconnect('xx.xxx.xxx.xx)',"TESTbruker","TESTpassord") or die (mysql_error()); mysql_select_db("database1" ,$databaseforbindelse); Får denne feilmeldingen. Host 'ti0041a380-2542.bb.online.no' is not allowed to connect to this MySQL server Hvorfor blir dette feil? Martin ps. takker for alle svar. Endret 21. mai 2011 av idukjent Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Prøv "localhost" istedenfor IP? Har du gitt tilatelse for brukeren til å koble seg til databasen? Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Virker med localhost. men det er fordi jeg nå tester dette på samme nettverk som den andre datamaskinen. Poenge er at det skal fungere over forskjelige nettverk. Har gitt tilatelse til brukeren ja,. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Vel, tydeligvis har du ikke gitt tillatelse. Feilmelding du får sier nettopp dette. Tillatelser i MySQL er gjerne todelt - først har du tillatelser som omhandler hvor en bruker kan logge inn fra, deretter har du hva en bruker kan gjøre. (Eller blander jeg databaser nå?.. Lenge siden jeg rota med MySQL.) Er du helt sikker på at du har tillatt brukeren å logge inn fra eksterne tjenere? Ta en titt her og scroll ned til «Host ... is not allowed to connect to this MySQL server». Endret 21. mai 2011 av Jonas Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 I configfilen til mysql er det en linje som ser slik ut: bind-address = 127.0.0.1 Denne sier enkelt å greit at mysql bare lytter på innkommende forespørseler på localhost. Kommenter ut denne, og det bør fungere. #bind-address = 127.0.0.1 Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 ER det filen som heter my.ini du mener? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 ER det filen som heter my.ini du mener? Ja, det stemmer nok. Søk etter 'bind-address', så finner du fort ut om det er riktig Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Fant den endret til # foran men hadde ikke noe efekt. Det er vel ikke så nøye hvilken ip adresse såm står som bind-adress? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Fant den endret til # foran men hadde ikke noe efekt. Det er vel ikke så nøye hvilken ip adresse såm står som bind-adress? localhost er kun tilgjengelig fra localhost. Med andre ord: dersom localhost er bind-address kan den kun nåes fra localhost. Hvis det ikke hjalp må du kanskje restarte mysql-serveren. Om du prøver å nå serveren utenfor ditt lokale nettverk må du sikkert sette opp en port forward for port 3306 til serveren din. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Fant den endret til # foran men hadde ikke noe efekt. Det er vel ikke så nøye hvilken ip adresse såm står som bind-adress? localhost er kun tilgjengelig fra localhost. Med andre ord: dersom localhost er bind-address kan den kun nåes fra localhost. Hvis det ikke hjalp må du kanskje restarte mysql-serveren. Om du prøver å nå serveren utenfor ditt lokale nettverk må du sikkert sette opp en port forward for port 3306 til serveren din. Nå har jeg fått åpna porten 3306. Har sjekket om den er åpen og det er den. Har funnet ut at vis jeg skriver Navnet på hosten som ikke har tilatelse inn i nettleseren fungerer den som en URL til den tråløse ruteren. 'ti0041a380-2542.bb.online.no' Kan det vær ruteren som blokerer på en måte? kunne prøvd å lagt tilatelse fra host 'ti0041a380-2542.bb.online.no' men Mysql tilater ikke (-) bindestrek i host navnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå