Gå til innhold

Hvordan reinstallere Windows?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott tittel... ;)

Hvis du tenker på å tømme harddisken og lette inn Windows på nytt er det fult mulig. Bare huske å slette alle partisjonen når du installerer Windows på nytt. De guider deg gjennom det så skulle være en smal sak.

Gratulere med ny PC :)

Lenke til kommentar

Flott tittel... ;)

Hvis du tenker på å tømme harddisken og lette inn Windows på nytt er det fult mulig. Bare huske å slette alle partisjonen når du installerer Windows på nytt. De guider deg gjennom det så skulle være en smal sak.

Gratulere med ny PC :)

Hvordan "formaterer" jeg disken da ? sann det ikke er noe ting på den?.. så nor de er jort,så er det bare og hive inni windosw cden ?

Takk for det :)

Lenke til kommentar

En vanlig feil er at man pakker ut ISO-en og brenner det på en CD. Hvis du har winrar installert vil ISO-en se ut som en vanlig zip/rar arkiv. Hvis det ikke hjelper må du mest sannsynlig inn i BIOS-en på hovedkortet ditt å endre boot rekkefølgen. Vanligvis trykker man en av F tastene før Windows starter opp for å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Du velger å formatere under installasjonen!

Windows cden fikk jeg taki på thepiratebay, men har en ekte windows key, og nor jeg satte i cden så kom det ingenting :o

Da har du enten brennt CDen feil slik at den ikke er bootbar (CD imaget må brennes via "burn image funksjon"), eller du har ikke satt på at CD/DVD-rom skal være boot-device i BIOS.

Men du sier jo at du har windows på den nye maskinen og at den er selvbygget - så jeg anntar du må ha installert windows selv da også. Da må du jo allerede vite hvordan du starter opp installasjonsprosessen??..

PS: Totalt håpløs emnetittel forresten. Den slags emnetitler som ikke sier noe som helst om hva innlegget hander om er ikke tillatt i følge retningslinjene på forumet. Rett det til noe passende som f.eks. "hjelp med å reinstallere windows"

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Og vi hjelper vel egentlig ikke til med piratkopier her vel?

Kjøp Windows og få med guide på hvordan du installerer, om ikke så får du ta deg tid til å lete rundt på internett for å finne ut hvordan du gjør det. Er ikke så veldig vanskelig å finne.

Lenke til kommentar

Og vi hjelper vel egentlig ikke til med piratkopier her vel?

Kjøp Windows og få med guide på hvordan du installerer, om ikke så får du ta deg tid til å lete rundt på internett for å finne ut hvordan du gjør det. Er ikke så veldig vanskelig å finne.

Nei, men nå sier han spesifikt at han har en gyldig key. Da ser jeg ikke poenget med å flisespikke rundt at han lastet ned selve ISOen fra piratebay. Det er jo vanligvis mulig å laste ned ISOer for de aller fleste av windows OSene helt lovlig uansett. Det er lisensen du betaler for tross alt, ikke tilgjengeligheten av programkoden.

Det eneste ulovlige her måtte evt. være at de som seedet ISOen ikke har rettighetene til å distrbuere disse (på tross at du sansynligvis kan laste ned akkurat samme fra microsofts egne sider - så lenge vi snakker om en utuklet utgave. Det blir flisespikking for meg ihvertfall - og jeg synes ikke det bryter forumreglene. Er du Uenig får du rapportere OPs post å dra inn en moderator i samtalen.

Nå spør han jo dog om ingenting som har noe MED piratkopier å gjøre da, så det hadde jo ihvertfall vært ingenting som stoppet ham i å legge opp nøyaktig samme post og bare visket vekk ordet piratebay. Det var jo egentlig ganske irrelevant til spørsmålet at han tok med den informasjonen til å begynne med.

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...