markene1 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Heisann alle diskusjon.no . Jeg lurer på om C++ er noe for meg? Jeg har lekt litt med det før. Ikke noe serriøst. Har som sagt prøvd C# og mange andre ting. Men C++ føles "enklest" ut for meg, føler jeg forstår mer i C++ en jeg gjør i andre språk. Burde jeg gå for det? Og er det noen gode bøker som dere anbefaler? Takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Er på vei til å forlate forumet. Finner du ikke tråder her inne som svarer på spørsmålet ditt? Endret 21. mai 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
markene1 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Vel, beklager for at jeg lagde en ny tråd. Viste ikke det var imot reglene og spørre spørsmål i en ny tråd... Lås den vis den er fulstendig unyttig Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Om C++ er noe for deg er vanskelig å vite for andre da det kun er du som kan vite hva som er "rett" for deg. Vet ikke helt hva du legger i uttrykket. Lenke til kommentar
markene1 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Jepp sett på Python, har selføgelig vurdert det. Men føler det er vanskelig og lage noe nyttig der. Det blir bare til småprogrammer som ikke gir så mye mening, jeg kan jo selfølgelig prøve igjen. Som sagt, takk for svar uansett Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hvorfor syns du det er vanskelig å lage noe nytt med Python? Eller kanskje viktigere, hva er det du sikter på å lage? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Men C++ føles "enklest" ut for meg, føler jeg forstår mer i C++ en jeg gjør i andre språk. Det er vanskelig å argumentere for at C++ er enklere enn C#. Etter min mening er C# mye enklere å lære. Din oppfatning skyldes kanskje at du har funnet noen gode tutorials i C++, og noen mindre gode i C#? Si gjerne mer om hva du vil lage, eller utdyp hva du synes er vanskelig å forstå. Hva er det du skjønner i C++ som du ikke skjønner i C#? Lenke til kommentar
markene1 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Vil jo egentlig lage noen små spill egentlig. Som 2d platformere. Vet veldig godt at C# kan brukes til dette. Føler personelig for meg at det er lettere med c++. Hvorfor? Bedere tutorials muligens. Det av C# som jeg ikke forstår. Språket virker fantastisk. Det minner om Java, men noen av kodene her funker ikke i Visual C# 2010. Som på denne websiden csharp station Derfor blir jeg på en måte tvunget til og lære c++. Som også føles greit for meg, jo mere man skriver i et språk jo mere forståelig blir det for meg. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det av C# som jeg ikke forstår. Språket virker fantastisk. Det minner om Java, men noen av kodene her funker ikke i Visual C# 2010. Som på denne websiden csharp station Det du sier her gir overhode ingen mening. Kodene på den siden du linker er for C# og vil da selvfølgelig virke i visual studio. To gode platformer for 2d spill er python(pygame) og C#(XNA) Derfor blir jeg på en måte tvunget til og lære c++. Du blir overhode ikke tvunget til og lære C++ viss du ikke vil det selv. Python og C# er språk som gjør ting mye enklere enn C++. Men føler det er vanskelig og lage noe nyttig der. Viss du vil se mere på python skriver jeg litt om det her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1288152 Her er linker både til GUI og webrammeverk,python er et meget komplett språk med mange mulighter. Pyside er en stor nyhet for python,det gjør at man bruke QT sitt GUI rammeverk uten og tenke på lisens problemer. Som man kan få problemer med i PyQt Et eksempel på et program som bruker QT-GUI er VLC Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Kanskje han vil lage spillene sine portable? (håndholdt, konsoller osv). Er ikke mye som slår C++ der. Det funker på "alt". Kan ikke akkurat si det samme om Python og C# ... Lenke til kommentar
markene1 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Det av C# som jeg ikke forstår. Språket virker fantastisk. Det minner om Java, men noen av kodene her funker ikke i Visual C# 2010. Som på denne websiden csharp station Det du sier her gir overhode ingen mening. Kodene på den siden du linker er for C# og vil da selvfølgelig virke i visual studio. Kjør denne i visual c# du. // Namespace Declaration using System; // Program start class class NamedWelcome { // Main begins program execution. static void Main(string[] args) { // Write to console Console.WriteLine("Hello, {0}!", args[0]); Console.WriteLine("Welcome to the C# Station Tutorial!"); } } Men jeg takker for svar, må vel tenke over hvilet språk jeg skal velge. Mye som ser bra ut. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Kjør denne i visual c# du. Les nå hele "Tutorial" for den koden. args[0] er en commandline input,derfor vil du få feil om du bare kjører koden i visual studio. Koden lengere ned går en fint kjøre uten og gi command line argument. // Namespace Declaration using System; // Program start class class InteractiveWelcome { // Main begins program execution. public static void Main() { // Write to console/get input Console.Write("What is your name?: "); Console.Write("Hello, {0}! ", Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Welcome to the C# Station Tutorial!"); } } Du må lese litt nøyere før du kommer med påstand at koden i "The C# Station Tutorial" ikke virker i visual studio. Viss en kode på en random tutorial side ikke virker,så skylder man som regel ikke på en editor for kode som visual studio er. Lenke til kommentar
markene1 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Beklager for trøbbelen, engelsken min er ikke den heeelt ypperste. Som sagt, skal prøve på nytt, takk for du tar deg tid til en idiot som meg Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Du er nok ikke mindre idiot enn meg Eg valgte først å lære meg litt enkle ting i Python men hoppet over til C++ da eg skjønte dette språket bedre. Dessuten (tror eg) er det enormt mange flere muligheter med c++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå