lolole Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hei Jeg har fått sommerjobb i en stor landsdekkende entreprenør-bedrift i sommer. De har allerede betalt kurs, reise og lønn ifm. kurset til meg. Jeg har også fått en bekreftelse på mail om at jeg har fått sommerjobb der. Sjefen sa at for en sommerjobb holdt det med denne bekreftelsen på mail istedenfor å sende oppover arbeidskontrakt med underskrift osv. Mitt spørsmål er: Bør jeg pushe på for å få en arbeidskontrakt når jeg begynner der til sommeren og isåfall hvorfor? Lenke til kommentar
Margul Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Du BØR pushe på etter en arbeidskontrakt, faktisk så har arbeidsgiver plikt til å gi deg en skriftlig arbeidskontrakt. Den skal for eksempel inneholde hva arbeidet går ut på, hvilke plikter du har og hvilke plikter arbeidsgiver har, og hva du skal ha i lønn etc. Du skal faktisk ha en skriftlig arbeidsavtale, selv om du kun arbeider der i en liten periode. Arbeidsgiver kan ikke nekte deg kontrakt. Du bør få ordnet deg kontrakten seneste før første arbeidsdag. Lykke til! Endret 21. mai 2011 av Smootherman Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Når skal avtalen inngås? Hvis arbeidsforholdet har en varighet på mer enn en måned skal avtalen være klar snarest mulig, og senest innen en måned etter at arbeidsforholdet startet. I arbeidsforhold med kortere varighet enn en måned, eller ved utleie av arbeidskraft, skal det umiddelbart inngås skriftlig arbeidsavtale. Se arbeidsmiljøloven § 14-8 om endringer i arbeidsforholdet (Lovdata). http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78173#Når_skal_avtalen_inngås (Mer om arbeidsavtale i linken.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå