Gå til innhold

Corsair Dominator 8gb memtest fail

grOnN*

Anbefalte innlegg

Slitt en del med blåskjerm i det siste. Har da funnet ut at etter en blåskjerm så failer memtest med alle brikkene i (4)

Skrur da ned minnet til 1600, failer forsatt i memtest. Så står pcn for seg selv en liten stund, da starter pcn helt fint. Alt fungerer, kan spille, men så går pcn i dvale, da jeg skal ha den opp igjen fra dvale, ny blåskjerm. Tester med memtest igjen, failer på stort sett alt, tester en og en brikke, ingen feil.

Har nå satt den på en såkalt XMP profil, har dette noe å si ? Før har jeg bare satt den på 1866 og skrevet in timings og volt, så da lurer jeg på om den X.M.P profilen gjør noe mer en det jeg har gjort manuelt før ?

Memtest kjører forsåvidt i skrivende stund med X.M.P profil og so far so good, men det virker ikke som det betyr noe. Kjører memtest omtrent 8 timer ved test av alle fire brikkene, kjører bare i 2 timer ved test av enkel brikke.

Det virker veldig tilfeldig. Når jeg får pcn til og fungere nå, så tørr jeg ikke skru den av, for da tar det noen dager å få den på igjen :p

Hovedkort: asus p8p67 deluxe

Minne: Corsair Dominator 1866, cl9, 8GB, 1.65v

Prosessor: SB 2500k

Noen som har noe lurt å komme med ? Tips som fører til oppklaring vil bli belønnet !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QPI-Voltage må være noe høyere når du kjører fire minnebrikker enn to. På disse hastighetene må du nok øke denne noen hakk for å få stabilisert deg.

EDIT: VCCIO heter den på P67-hovedkort. Øk denne noen hakk og den må hvertfall være 1.2V for å ikke skade prosessor.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Høres veldig kjent ut... Hadde 4gig med dette minnet selv og hadde mye problemer med blåskjerm. Hadde en liten anelse og kjørte memtest med et resultat på nærmere 200 feil, så her var det bare å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

QPI-Voltage må være noe høyere når du kjører fire minnebrikker enn to. På disse hastighetene må du nok øke denne noen hakk for å få stabilisert deg.

EDIT: VCCIO heter den på P67-hovedkort. Øk denne noen hakk og den må hvertfall være 1.2V for å ikke skade prosessor.

Nå fungere den faktisk, men har dog heller ikke skrudd av pcn siden jeg fikk den til å fungere. Dette skal testes, må bare jobbe meg opp til å tørre å skru av pcn. Takk for tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...