Performance27 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hei, har funnet frem Counter Strike og begynt å spille litt igjen, hehe. Men saken er at internett hopper ut, ofte! Når jeg skal starte på en ny server starter den ikke å load'e, altså ingen connection. Feilsøker problemene med det trådløse nettverket og får beskjed om at DNS-Serveren ikke fungerer og åpner jeg en nettside med google chrome f.eks. kommer dette: "Finner ikke tjeneren på www.dinside.no, fordi DNS-oppslag mislyktes. DNS er nettjenesten som oversetter navnet til et nettsted til dets Internett-adresse..." Har snakket med nettleverandøren min og de skulle sende meg en ny router, Virket ikke helt som om karen fra Nextgentel hadde helt peiling på hva han snakket om så noen som har noen innspill? Sette pris på det Joahim. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Sett DNS til 8.8.8.8 8.8.4.4 Enkelt og huske. OpenDNS husker jeg ikke i farta- Men der har du google. Lenke til kommentar
Performance27 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Hvordan skal jeg gjøre dette? Går jeg inn router-siden? Er ikke no flink med dette! Setter pris på all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hvordan skal jeg gjøre dette? Går jeg inn router-siden? Det er der du er heldig! DNS-instillinger kan du gjøre lokalt og i router. Mitt forslag er å ikke sette det på maskin men rett i router. Ta i mot den nye og vent heller litt, sier du fra i en PM så er jeg i alle fall villig til å hjelpe deg videre. Spec Lenke til kommentar
Performance27 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Hjertlig sjef! Sier ifra på en PM når jeg mottar den nye routeren Lenke til kommentar
reiras Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Sett DNS til 8.8.8.8 8.8.4.4 Enkelt og huske. OpenDNS husker jeg ikke i farta- Men der har du google. OpenDNS Rask og pålitelig. 208.67.222.222 208.67.220.220 Lenke til kommentar
Performance27 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Som sagt er jeg et null på dette, så gjerne forklar meg litt om hva dette programmet er for noe og hvordan jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Bla nederst på nettverkstips-linken min under, så ser du hvordan du kan sette IP/DNS. Lenke til kommentar
Performance27 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Takker for svar folkens. Endret like greit nettleverandør pga. mye tull. Men jeg takker for svar, og da vet jeg litt hvordan det fungere til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå