Gå til innhold

Lønn for MCITP sertifiserte

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber som IT-konsulent i dag, har jobbet med dette i 3 år.

Disse 3 årene har jeg jobbet med serverdrift i små og mellomstore bedrifter.

Har også 3 års kundesupport erfaring, og 3 års erfaring fra IT-avdeling i et sykehus, hvorav 2 av disse årene var som IKT-lærling. Jeg jobber der med support mot brukere, nettverk, telefoni og litt serverdrift.

Alt i alt har jeg masse driftserfaring, men IKT-fagbrevet ble en bommert. Det er ikke særlig ettertraktet, og å fortsette på høyskole nå er ikke aktuellt.

Jeg holder derfor på å sertifisere meg nå, slik at jeg har papirer på hva jeg kan.

Er ferdig med MCTS:Windows Server 2008 Active Directory, Configuring

Jeg kommer til slutt til å ende opp med enten MCITP: Server administrator, eller MCITP: Enterprise administator.

Jeg lurer på om noen andre her på forumet har tilsvarende sertifiseringer og erfaring, og lurer på hva jeg kan kreve i lønn etter jeg er ferdig med dette.

Lurer også på å ta CCNA og MCTS: Small Business 2011 (når den kommer)

Vil dette ha noe for seg lønnsmessig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, rundt 340-400 i året er vel ikke helt feil å si.

Det kommer jo ann på kontrakt og hvor "sweet" deal du klarer å lande.

Men som nevnt over Cisco sertifiseringer. Om du liker nettverk.

en fordypning innom SAP er også noe å se på, men dette er ett vanskelig område jeg ikke engang har orket å se på.

Men det skal da nå være gull verdt.

Lenke til kommentar

Får bare vente og se.

Det er jo gull verdt for bedriften å ha en med disse sertifiseringene, spesiellt Microsoft sertifiseringene. Ikke nok med at de har en person som har mye kunnskap innen området han skal jobbe i, men de får et salgsargument ovenfor kunder, de kan se de har sertifiserte folk som jobber med driften, og sist men ikke minst får jo bedriften en masse volumlisenser av microsoft gratis.

De får bl.a

Microsoft Dynamics CRM

MS Exchange

MS Forefront

MS Sharepoint

MS Lync Server

MS Windows Server 2008 R2 Enterprise

MS Windows Server 2008 R2 Standard

MS Windows 7

MS SMall Business Server

MS Terminal server CALS

++++++++++

De får flere lisenser når jeg er ferdig med hele lisensløpet.

Alt dette er jo lisenser bedriften trenger, og hvis jeg ikke hadde hatt sertifiseringen måtte de kjøpt de.

Jeg tjener jo opp mot 400 i dag, og hadde håpt på den del mer.

Jeg får bare legge frem en god sak og håpe på det beste da.

Lenke til kommentar

Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke gratis volum lisenser som argument for at de skal ansette deg.

Det er vel noe du får som følger av betalt MSDN/Technet medlem?

Ja, jeg får lisenser som følge av Technet medlemsskap, men det er ikke disse jeg snakker om. Disse jo kun til testbruk, og er mine personlig, ikke bedriften sin.

Jeg er jo allerede ansatt i bedriften, jeg er ute etter økt lønn pga sertifiseringen.

Og når bedriften har en ansatt med et visst antall sertifiseringer får de økt partnerstatus hos Microsoft.

Allerede nå har bedriften økt partnerstatus på grunn av MCTS sertifiseringen min, da får de volumlisenser gratis av Microsoft. Når jeg er ferdig med hele sertifiseringsløpet vil de få enda flere, fordi da kvalifiserer bedriften til flere "Microsoft kompetanseområder", og da får de gratis volumlisenser basert på hvilket område du har sertifiserte folk innen.

Hvorfor skal jeg være forsiktig med å bruke dette som argument?

Bedriften jeg er ansatt i må jo ha disse lisensene. De venter jo på at partnerstatusen skal bli oppdatert for å få de. Hvis jeg ikke hadde hatt sertifiseringen måtte de kjøpt de.

Bare MS Win 2008 R2 enterprise koster jo over 20 000, det er lisenser for en betydelig sum i den pakken, og de har brukt for hver eneste.

Endret av _Lothar_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...