Gå til innhold

TCM-470 modem, DIR-600 router. Internett problem, canal digital.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har problemer med at routern min (D-link DIR-600) ikke klarer å få DHCP fra modemet mitt (Thomson TCM-470). Når jeg kobler meg direkte til modemet funker internett fint, men da jeg kobler meg gjennom routern får jeg kun nettverk og ikke internett tilgang.

Jeg har internett levert fra Canal Digital. Alle kabler og lignende VET jeg 100% er riktig. (Alt fungerte tidligere).

Kan nevnes at jeg har resat routern gjentatte ganger og forsøkt forskjellige instillinger, uten hell. Jeg har og prøve og upgrade Fireware, samt downgrade fireware uten hell. (Har egentlig bare funnet to forskjellige versjoner av Fireware og ingen har løst problemet)

Slik står routern og bare prøver å refreshe for å få tak i info fra DHCP.

24oyo1d.jpg

Her ser dere et bildet av "hva" routern driver med. Problemet ligger et eller annet sted i at den ikke klarer å få tak i DHCP fra modemet.

zit5yg.jpg

Dette er screenshot av Modemet slik den ser ut når jeg kobler meg direkte på den, uten å bruke routern. Her er jo "alt" i orden og funker bra.

qn4un4.jpg

Her er hva slags oppsett jeg kan velge på routern. Her er jeg litt usikker, men har snart prøvd alt mulig. Det jeg lurer litt på er blant annet:

Host Name: Hva skal jeg skrive her? Valgfritt antar jeg.

Primary DNS Adress: Hva skal jeg skrive her? Min DNS adresse jeg får fra ipconfig /all, eller en slags DNS jeg kan få fra modemet? Hmhm.

295xueu.jpg

På forhånd takk,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update:

Løste problemet ved å benytte en helt annen fireware, nemlig dlink-dir600b-factory-webflash.bin. Det er firewaren som en annen produsent benytter på sine routere. Overraskende nok viser det seg at denne funker utmerket på D-link av typen DIR-300 og DIR-600. Etter å ha byttet firewire trengte jeg ikke gjøre noe som helst. Alle default innstillinger funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...