LN-BES Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har nettopp kjøpt 2.stk Maxtor Diamond 9 Plus 120GB 8MB Cache. Disse har jeg satt opp i Raid 0. Problemet er at diskene er så varme på utsiden, at jeg ikke greier å holde fingrene der mer en et lite øyeblikk. Da brenner jeg meg. Regner med at de er like varme innvendig, hvis ikke enda varmere. Dette kan da umulig være riktig. Noen som vet hva som kan være galt? Kan det være noe galt med diskene? Har vært innom et par stykker webshopper for å se etter harddiskkjøler. Har jo funnet noen, men vet ikke hva som er den beste løsningen. Så litt på Zalman sin ZM-2HC1 og den hadde vært testet her på Hardware.no og her fikk den god omtale. Noen som har noen erfaring med andre harddiskkjølere her? Takknemlig for tilbakemelding på mitt problem. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Finnes det andre hdd kjølere som er vifteløse da? som ikke er vannkjølig.. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Du trenger strengt tatt ikke det man kaller harddisk-kjølere. De fleste nye kabinetter har plass til vifter bak harddisk-slot'ene.. Sett in en vanlig 80*80 kabinett-vifte her, så blir det nok mye bedre skal du se Lenke til kommentar
durabit Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg har samme harddisk. Den blir definitivt ikke så varm at det er umulig å holde på den. Monter harddisken på utsiden av kabinettet og sjekk temperaturen. Hvis temperaturen fremdeles er høy syns jeg du bør sjekke saken nærmere. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Du trenger strengt tatt ikke det man kaller harddisk-kjølere.De fleste nye kabinetter har plass til vifter bak harddisk-slot'ene.. Sett in en vanlig 80*80 kabinett-vifte her, så blir det nok mye bedre skal du se Helt enig, er det mulighet for dette, ikke kast bort penger på hardisk kjølere da. Det er ikke bra for hariskens levetid å bli så varm, men at den skal bli så varm at den ikke skal gå ann å ta på høres merkelig ut. Er det veldig varmt inne i kabinettet til vanlig? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Denne har jeg på OS SCSI disken (ellers blir den &&"#¤ varm) Jeg kopierte akkurat 20 GB fra en gammel Seagate Barracuda II disk, og så formaterte den, og jeg trodde den skulle brenne hull i bordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå