Gå til innhold

SKJULT REKLAME I FJORTISBLOGGER !

Dirk12

Anbefalte innlegg

Jeg satt og kikket litt på blogg listen , bare helt tilfeldig i dag ettermiddag og er noe sjokkert over dagens blogg verden.

Blogging hari dag blitt ren kynisk media-styring av unge jenter helt ned i 12 års alederen som lar seg rive med av denne syke drømme verdenen.

Spesielt la jeg merke til bloggen www.julianyl.blogg.no , en 18 år gammel jente som tjener rått med penger på bloggen sin , men også i tillegg driver med skjult reklame som idag er ulovlig ?? Jeg merket at hvert eneste innlegg har en skult agenda .

Jeg synes det hele begynner å bli helt sykt , skal vi la våre små jenter sitte å se på dette og bli så totalt styrt av disse bloggerne og deres valg ?!

Hva synes dere om dette , er det bare jeg som blir provosert ??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel , regnes vel som det siden de er pålagt å skrive under posten at det er i et innlegg i samarbeid med osv..

Det er nye regler på dette nå , så ja det er ikke lov..

les om snik reklame på forbrukerombuded

Lenke til kommentar

Hvem faen i helvette bryr seg om det er "reklame", disse jentene bryr seg veldig mye om hudkrem og lignende så hvis de finner en jævlig god en så er det naturlig å skrive om det og da er faktisk pris veldig relevant. Samme om jeg skulle ha funnet ut at det var et helvettes fett spill på Steam til bare 9 euro (Magicka), da skriver jeg akkurat det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å skrive om en hudkrem fra H&M til 299,- er fullt lovlig uten å skrive noe mer enn det..

MEN dersom man får betalt for å gjøre det, eller om hudkremen er sponset av H&M, så må man skrive at blogginnlegget er sponset.

Lenke til kommentar

Å skrive om en hudkrem fra H&M til 299,- er fullt lovlig uten å skrive noe mer enn det..

MEN dersom man får betalt for å gjøre det, eller om hudkremen er sponset av H&M, så må man skrive at blogginnlegget er sponset.

Og det er det nok ingen fjortisjenter som gjør, for da mister de credz hos de andre rosabloggerne.

Synes blogging begynner å bli et offer for et helt sett nye regler og lignende. Kan ikke bare blogging være blogging, og så lukker vi øynene når vi ser skjult reklame? :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...