Dirk12 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg satt og kikket litt på blogg listen , bare helt tilfeldig i dag ettermiddag og er noe sjokkert over dagens blogg verden. Blogging hari dag blitt ren kynisk media-styring av unge jenter helt ned i 12 års alederen som lar seg rive med av denne syke drømme verdenen. Spesielt la jeg merke til bloggen www.julianyl.blogg.no , en 18 år gammel jente som tjener rått med penger på bloggen sin , men også i tillegg driver med skjult reklame som idag er ulovlig ?? Jeg merket at hvert eneste innlegg har en skult agenda . Jeg synes det hele begynner å bli helt sykt , skal vi la våre små jenter sitte å se på dette og bli så totalt styrt av disse bloggerne og deres valg ?! Hva synes dere om dette , er det bare jeg som blir provosert ?? 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Er skjult reklame ulovlig? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det er jo ikke noe nytt at de driver reklamene i bloggene og tror ikke det er ulovlig. Regner med at du tenker på typiske innlegg som "Ja idag fant jeg den BESTE hudkremen som du kan få kjøpt på H&M for bare 299!!!" Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Dirk12 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Vel , regnes vel som det siden de er pålagt å skrive under posten at det er i et innlegg i samarbeid med osv.. Det er nye regler på dette nå , så ja det er ikke lov.. les om snik reklame på forbrukerombuded Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hvem faen i helvette bryr seg om det er "reklame", disse jentene bryr seg veldig mye om hudkrem og lignende så hvis de finner en jævlig god en så er det naturlig å skrive om det og da er faktisk pris veldig relevant. Samme om jeg skulle ha funnet ut at det var et helvettes fett spill på Steam til bare 9 euro (Magicka), da skriver jeg akkurat det. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg er mest sjokkert over at du leser fjortisblogger. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Mindre skjult CAPS LOCK i topicen, ser jeg.. 1 Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Eller reklameringen for bloggen du linker til i førstepost? 4 Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Å skrive om en hudkrem fra H&M til 299,- er fullt lovlig uten å skrive noe mer enn det.. MEN dersom man får betalt for å gjøre det, eller om hudkremen er sponset av H&M, så må man skrive at blogginnlegget er sponset. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Å skrive om en hudkrem fra H&M til 299,- er fullt lovlig uten å skrive noe mer enn det.. MEN dersom man får betalt for å gjøre det, eller om hudkremen er sponset av H&M, så må man skrive at blogginnlegget er sponset. Og det er det nok ingen fjortisjenter som gjør, for da mister de credz hos de andre rosabloggerne. Synes blogging begynner å bli et offer for et helt sett nye regler og lignende. Kan ikke bare blogging være blogging, og så lukker vi øynene når vi ser skjult reklame? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå