Gå til innhold

Hjelp med valg av strømforsyning

Anbefalte innlegg

Som en nybegynner i å custombygge pcer trenger jeg litt hjelp med strømforsyningen. Jeg vet ikke helt hva som trengs av ledninger, porter og sånne ting. Jeg har blitt fortalt jeg trenger 750 watt, og har sett på deler utifra det. De andre delene er som følger:

Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula

Prosessor: AMD Phenom II X4 975 Black Edition

Skjermkort: HIS Radeon HD 6970 2GB GDDR5 (litt usikker der)

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 og Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9

Harddisk: Western Digital Caviar® Green™ 2TB

kabinett:In-Win Dragon Rider Big Tower

Skjerm: BenQ 24" LCD G2420HD

dvd/blu ray: Samsung DVD±RW/Blu-Ray Reader SH-B123L

(enhver inkompabilitet og sånt dere kan peke ut blir så klart satt pris på)

En venn av meg foreslo jeg skulle se på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601840#extra og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591222#extra. Som sagt vet jeg lite om dette, er noen av dem en god ide?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger 550W maks for dette oppsettet.

Om du skal bygge fra scratch har du bomma vanvittig.

Intel gruser AMD i ytelse i dag.

En green-disk til systemdisk er idiotisk.

12GB RAM til hva egentlig?

Først bytter du HDD til Spinpoint F3 1TB

Så kjører du i5-2500k + P8P67 Pro

Ellers er dette greit. Om du vil spare penger er HD 6950 nesten like bra til under 2000 kr.

SSD burde du sterkt vurdere. Force 60GB er et godt og billig valg.

Lenke til kommentar

Takk for responsen, om noe krass.

Jeg kan ta ditt ord for det, men jeg skulle likt en forklaring til hva det er med disken.

Når det gjelder i5'en er poenget å presse så mye ut av 10-11 000 som mulig (gjordt vanskelig av manglende kunnskaper), så jeg kan ta meg råd til i7 skulle det være det det står om. jeg får intrykket av at du ikke er spesielt imponert,og det lyder dårlig for en gaming pc. Forslag?

Og siden dette her egentlig gjelder strømforsyningen, har dere noen ideer om hva jeg burde velge?

Lenke til kommentar

Takk for responsen, om noe krass.

Jeg kan ta ditt ord for det, men jeg skulle likt en forklaring til hva det er med disken.

Når det gjelder i5'en er poenget å presse så mye ut av 10-11 000 som mulig (gjordt vanskelig av manglende kunnskaper), så jeg kan ta meg råd til i7 skulle det være det det står om. jeg får intrykket av at du ikke er spesielt imponert,og det lyder dårlig for en gaming pc. Forslag?

Og siden dette her egentlig gjelder strømforsyningen, har dere noen ideer om hva jeg burde velge?

Om du skal kjøre windows på en harddisk vil du gjøre det på en som spinner på 7200 omdreininger i minuttet. Caviar Green spinner på 5400, og selv om den er god til å overføre store filer er den veldig treg til å lese mange små filer (det er viktigst for windows).

En SSD har kanskje ikke mer enn et par ganger høyere lese- og skrivehastigheter markedsført, men de kan lese over 5000 filer på 4KB i sekundet. Caviar Green 2TB kan kanskje komme opp i 80 på en god dag, og tilgangstidene vil være på flere milisekunder som vil ende med at PCen blir treg og lite responsiv.

For 10 000 kr kan du få veldig mye mer for pengene enn du har satt opp

Den perfekte PC-pakke & bærbare [AKTIV]

Black Refinery der nede på siden koster ca 7300 kr og yter godt nok i spill til normal bruk.

Legg ved en Ultrasharp U2311H og du er i mål til godt under 10 000 kr.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Om du skal kjøre windows på en harddisk vil du gjøre det på en som spinner på 7200 omdreininger i minuttet. Caviar Green spinner på 5400, og selv om den er god til å overføre store filer er den veldig treg til å lese mange små filer (det er viktigst for windows).

En SSD har kanskje ikke mer enn et par ganger høyere lese- og skrivehastigheter markedsført, men de kan lese over 5000 filer på 4KB i sekundet. Caviar Green 2TB kan kanskje komme opp i 80 på en god dag, og tilgangstidene vil være på flere milisekunder som vil ende med at PCen blir treg og lite responsiv.

For 10 000 kr kan du få veldig mye mer for pengene enn du har satt opp

Den perfekte PC-pakke & bærbare [AKTIV]

Black Refinery der nede på siden koster ca 7300 kr og yter godt nok i spill til normal bruk.

Legg ved en Ultrasharp U2311H og du er i mål til godt under 10 000 kr.

I det tilfelle, hva KAN jeg få ut av 10 000? "spill i normal bruk" var egentlig ikke målet, en pc så high-end som mulig var

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...