s1 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hei! Jeg lurer på hva måneds/årslønnen til automatikere offshore er? Noen som vet? Takker for svar! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hei! Jeg lurer på hva måneds/årslønnen til automatikere offshore er? Noen som vet? Takker for svar! den er variert fra selskap til selskap, ansinitet, arbeidsoppgaver og turnus o.l. tenker du grunnlønn eller full lønn med alle tillegg? snakker vi plattform eller båt? du kan liggepå lønn fra si 350.000 til 1.000.000 avhengig av hvor god avtale du har med selskapet og hvor mye du ender opp med å jobbe i løpet av et år. du vil få bedre svar med å spørre en fagforening. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Standard formellen for norske offshorelønninger er: Fortjent * 2 + 100.000 2 Lenke til kommentar
Xeniobus Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Mellom 500-800 000 ligger en Automatiker lønn på. Tenker da at du mener offshore som plattform. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Standard formellen for norske offshorelønninger er: Fortjent * 2 + 100.000 Den der luktet misunnelse lang vei. Folk gjør faktisk en jobb der ute, noe som krever litt mer enn å sitte på kontoret fra 8-1600 hvor du kan reise hjem til familien din, venner og fritid på kvelden og i helgene. Det skal man ha godtgjørelse for. 1 Lenke til kommentar
redsox Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Standard formellen for norske offshorelønninger er: Fortjent * 2 + 100.000 Den der luktet misunnelse lang vei. Folk gjør faktisk en jobb der ute, noe som krever litt mer enn å sitte på kontoret fra 8-1600 hvor du kan reise hjem til familien din, venner og fritid på kvelden og i helgene. Det skal man ha godtgjørelse for. Jeg har jobbet offshore selv. Jeg er petroleumsingeniørstudent og hadde sommerjobb på North Slope i Alaska, og var der ute i 2 hele måneder. Jobbtilbudene jeg har sålangt er også bare offshorejobber. Misunnelse er nok det siste jeg har. Endret 21. mai 2011 av redsox Lenke til kommentar
Opas Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Vil tro at 5-600000 er et rimelig anslag for en som er ny i yrket og ikke har ansinitet. Den der luktet misunnelse lang vei. Folk gjør faktisk en jobb der ute, noe som krever litt mer enn å sitte på kontoret fra 8-1600 hvor du kan reise hjem til familien din, venner og fritid på kvelden og i helgene. Det skal man ha godtgjørelse for. Skulle bare mangle ja. Har vært ute i 6 uker nå, og har enda 2 uker igjen til hjemreise. 12 timers arbeidsdager sliter på kropp og sinn. Faktisk har vi nesten 400 arbeidstimer mer i året, enn en 8-16 jobb på land.. Til tross for lange perioder borte fra familie og et sosialt liv vil jeg anbefale yrket på det sterkeste.. Endret 21. mai 2011 av Opas 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Vil tro at 5-600000 er et rimelig anslag for en som er ny i yrket og ikke har ansinitet. Den der luktet misunnelse lang vei. Folk gjør faktisk en jobb der ute, noe som krever litt mer enn å sitte på kontoret fra 8-1600 hvor du kan reise hjem til familien din, venner og fritid på kvelden og i helgene. Det skal man ha godtgjørelse for. Skulle bare mangle ja. Har vært ute i 6 uker nå, og har enda 2 uker igjen til hjemreise. 12 timers arbeidsdager sliter på kropp og sinn. Faktisk har vi godt over 200 arbeidstimer mer i året, enn en 8-16 jobb på land.. Til tross for lange perioder borte fra familie og et sosialt liv vil jeg anbefale yrket på det sterkeste.. Yes. My point exactly, folk tror at man tydeligvis jobber 6 timer om dagen der ute, men som du sier, det følger gjerne masse overtid. Og eventuelle kurs og lignende i friperioder. I hvert fall hva jeg har gjort meg kjent med. Bra du trives Skal snart ut å jobbe som serviceingeniør, håper jeg får noen turer i Nordsjøen også. Gleder meg. Lenke til kommentar
Opas Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Altså, det skal sies at vi har det veldig kjekt noen dager også. F.eks på 17. mai hadde vi konkurranse med luftgeværskyting og andre tradisjonelle leker. Det er ikke blodslit dag inn og dag ut. Men vi er jo her for å sørge for driften til fartøyet. Skal en del kurs til iløpet av et år også ja, men det må man bare ta som det kommer. I tilegg kommer jo dårlig vær, skal love deg at vinterhalvåret er slitsomt i perioder. Ligger og stamper i full storm og orkan styrke, og du skal yte noenlunne som normalt. Takker høyere makter for at jeg ikke blir sjøsyk. hehe Det har du all grunn til! Lenke til kommentar
Opas Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg har jobbet offshore selv. Jeg er petroleumsingeniørstudent og hadde sommerjobb på North Slope i Alaska, og var der ute i 2 hele måneder. Jobbtilbudene jeg har sålangt er også bare offshorejobber. Misunnelse er nok det siste jeg har. Det sier litt om hvordan du yter i arbeidslivet da, om du selv mener du ikke gjør deg fortjent til lønna di Lenke til kommentar
redsox Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg har jobbet offshore selv. Jeg er petroleumsingeniørstudent og hadde sommerjobb på North Slope i Alaska, og var der ute i 2 hele måneder. Jobbtilbudene jeg har sålangt er også bare offshorejobber. Misunnelse er nok det siste jeg har. Det sier litt om hvordan du yter i arbeidslivet da, om du selv mener du ikke gjør deg fortjent til lønna di Jeg blir petroleumsingeniør, ikke automatiker. Lenke til kommentar
Opas Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Og poenget ditt er? Du greier jo alle under en kam her Standard formellen for norske offshorelønninger er: Fortjent * 2 + 100.000 1 Lenke til kommentar
redsox Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Og poenget ditt er? Du greier jo alle under en kam her Standard formellen for norske offshorelønninger er: Fortjent * 2 + 100.000 Jeg mener at det er på grensen til komisk hvor godt betalt mange av offshorearbeiderene er for mengden arbeid de gjør, men den formellen var bare en spøk. Det hadde du ikke trodd? Endret 21. mai 2011 av redsox Lenke til kommentar
Opas Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hvem er det du sikter til da? Tror nok de fleste har ett mye større ansvar enn det du tror. Følte bare for å kverrulere litt, du la opp til det selv. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg tenker på alle utenom geologene, ingeniørene, og dem med lederstillinger. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg tenker på alle utenom geologene, ingeniørene, og dem med lederstillinger. Du er bare en kverulant, tror ikke du helt har oversikt over hva du prater om her, virker slik. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg tenker på alle utenom geologene, ingeniørene, og dem med lederstillinger. Du er bare en kverulant, tror ikke du helt har oversikt over hva du prater om her, virker slik. Jeg sier bare hva jeg mener. Heldigvis for dem betyr min mening ingenting for deres lønn/arbeidsvilkår Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Joa, men syns du argumenterer veldig rart. Du sier de har så komisk høy lønn noen av de, men de har da vanlig grunnlønn + offshoretillegg + overtidsgodtgjørelse som alle andre som jobber på en plattform, enten det er geologer, ingeniører eller diverse ledere. De har Grunnlønna og gå ut ifra, og den er omtrent det samme som på tilsvarende jobber på land, men de får da disse tilleggene. Putter du en geolog på en plattform med samme turnus så får han de samme tilleggene, men med høyere grunnlønn pga en evt mastergrad, høyere stilling osv så vil han få høyere lønn. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Joa, men syns du argumenterer veldig rart. Du sier de har så komisk høy lønn noen av de, men de har da vanlig grunnlønn + offshoretillegg + overtidsgodtgjørelse som alle andre som jobber på en plattform, enten det er geologer, ingeniører eller diverse ledere. De har Grunnlønna og gå ut ifra, og den er omtrent det samme som på tilsvarende jobber på land, men de får da disse tilleggene. Putter du en geolog på en plattform med samme turnus så får han de samme tilleggene, men med høyere grunnlønn pga en evt mastergrad, høyere stilling osv så vil han få høyere lønn. Jeg har ikke "argumenteret rart". Jeg har ikke argumentert i det hele tatt... Jeg har bare konstantert min mening om at de er overbetalte. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Joa, men syns du argumenterer veldig rart. Du sier de har så komisk høy lønn noen av de, men de har da vanlig grunnlønn + offshoretillegg + overtidsgodtgjørelse som alle andre som jobber på en plattform, enten det er geologer, ingeniører eller diverse ledere. De har Grunnlønna og gå ut ifra, og den er omtrent det samme som på tilsvarende jobber på land, men de får da disse tilleggene. Putter du en geolog på en plattform med samme turnus så får han de samme tilleggene, men med høyere grunnlønn pga en evt mastergrad, høyere stilling osv så vil han få høyere lønn. Jeg har ikke "argumenteret rart". Jeg har ikke argumentert i det hele tatt... Jeg har bare konstantert min mening om at de er overbetalte. Greit, din mening gir ingen mening. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå