Gå til innhold

Noen erfaring med Josera kattefor?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd dette?

http://www.nettdyret.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=958833

Vil jo spare over 200 kr på å bytte over fra RC til det, men jeg ønsker heller å bruke de ekstra 200 kr hvis det er snakk om stor forskjell på kvalitet - så, noen her som har prøvd dette katteforet?

I og med at det skal være økologisk, holder det seg ikke like bra når posen først er åpen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker bare Josera til hunden min ihvertfall.

Bor en liten kilometer fra nettdyret, så det passer godt.

Jeg kjøper store sekker med glidelås - de små sekkene har klemlås.

Jeg har en liten hund, så jeg hiver halvparten i fryseboksen for at det ikke skal bli dårlig.

Han spiser nok ikke så mye mer enn en katt, og da jeg kjøpte små sekker - trengte jeg aldri å gjøre noe med foret. Så aldri noe til at det ble dårlig.

Han spiser like godt av det etterpå, og han er kresen i matveien.

Lenke til kommentar

Er du fornøyd med det? Fin pels? Bra helsetilstand? Hvor fikk du anbefalt/hørt om det fra? Har du brukt RC, eller lignende veterinærfor tidligere? Noen forskjell?

Jeg har tre katter, så de bruker ca to måneder på å spise opp en 10kilos pose med RC eller Hills, men jeg mistenker jo at de har konserveringsmidler for at foret ikke skal bli dårlig (noe det visst ikke er i Josera), men bruker fremdeles en 4 kilos fortønne og resten av den store posen klemmer jeg tom for luft og fester med sånne ''clips'' som skal holde all luft ute.

Lenke til kommentar

Han har fått en helt nydelig, myk og skinnende pels etter jeg gikk over til Josera.

Får stadig vekk kommentarer om hvor fin og myk pelsen hans er.

Jeg tok ham til meg da han var 2 år - da hadde han levd på Royal Canin til det.

Han hadde det litt røft idet jeg overtok ham (han er veldig skeptisk til nye folk), så kan være pelsen har kommet seg etter han ble trygg på meg, eller det kan være fóret - her skal ikke jeg påstå noe.

Han har litt ømtålig mage, så jeg gir ham SensiPlus - fønker som ei kule.

Jeg kjøpte Festival-utgaven først, men den ble for heavy for magen hans, så jeg gikk over til SensiPlus ganske kjapt.

Helsetilstanden hans var god da han kom til meg, og har nok ikke blitt annet enn bedre etter.

Grunnen til at jeg gikk over til Josera var en kombinasjon av mangel på bil i en periode, dårlig ånde (og aking på ræva) fra hunden på RC, og mange og lange samtaler med de på nettdyret.

Siden de holder til langs tur-ruten min, stakk jeg ofte innom bare for å kjøpe en liten småting.

Etter å ha gått tom for fór en dag, og ikke mulighet for å få kjøpt RC, stakk jeg bare oppom og fikk med meg en liten pakke.

Han elsket det, og har nå gått på det de to siste årene, tenker jeg.

Når det gjelder holdbarhet kan jeg si at den første sekken jeg kjøpte ble stående i et kjølig rom lukket med klyper. Merket ingenting. Men da jeg gikk over til de store sekkene (15kg) ble jeg anbefalt å fryse mesteparten ned. Så da gjør man det.

Jeg fyller opp 150-200 gram i skålen hans, men den tømmer han sjelden. Varer en stund en slik sekk da.

Lenke til kommentar

Sendte mail angående dette til www.nettdyret.no, som selger Josera helt fraktfritt.

Dette fikk jeg til svar:

''Hei,

Josera er et høykvalitetsformerke, som ikke inneholder noe hvete, slik de fleste rimelige kattefor gjør. Kvalitetsmessig og innholdsmessig er Josera mest likt Hills, dersom du kjenner til det merket.

Alle våre produkter på www.nettdyret.no er forholdsvis rimelige, dvs vi forsøker det vi kan å holde så lave priser som mulig, og heller selge på store mengder, samt at vi holder markedsføringskostnader osv så lavt som mulig for å komme kundene til gode med lavere priser. Det samme gjelder også Josera kattefor og hundefor. Prisnivået er generelt lavt i hele nettbutikken.

Tilsvarende filosofi har også Josera fabrikken i Tyskland, de bruker mye penger på gode råvarer, men veldig lite penger på markedsføring. Slik at det kunden faktisk betaler for er kvalitet i gode råvarer, og ikke markedsføringskampanjer til mange millioner. Josera har vært på markedet i 70 år.

Med vennlig hilsen

nettdyret.no''

Det blir det en prøveperiode på Josera :)

Lenke til kommentar

Det ble litt veldig langt:

Når jeg anbefale dem å ta inn 'den store kaninboka' som er en bok som fokuserer på frittgående innekaniner, påsto hun at forfatteren kun hadde skrevet den for å tjene penger, og hun hadde ikke negang hørt om boka før! :ermm: Jeg sa at jeg kjenner forfatteren, og vet at hun skrev boka for å prøve å gjøre Norge til en litt mer kaninvennlig plass. Da fikk jeg til svar at 'alle e horer om prisen e rett'

Vi havnet også inn på teamet om hva katter kan spise, siden jeg skulle prøve josera og spurte hvilke godbiter hun anbefalte. Hun anbefalte å koke fisk til dem(jeg snakket om godbitene de hadde i butikken). Jeg sa helt enkelt at jeg heller vil gi våtfor eller godbiter enn å lage maten selv.

Det var ganske uforståelig for henne at jeg ikke ville koke fisk til kattene men heller gi våtfor, så jeg måtte fortelle at jeg selv ikke spiser fisk og derfor ikke vil stå og koke det med mindre det er nødvendig.

Det endre med at hun tok hele 'menneske skal spise fisk' historien som jeg har hørt ca. 5000 ganger men denne gangen startet den med 'd e synd at du jørr d mot deg sjøl'. Jeg prøve og si at jeg ikke ville ta den diskusjonen, og jeg valgte å ikke ta den diskusjonen så jeg holdt kjeft.

Jeg ser ikke på det som god servic. Hun hadde inegenting med hva jeg koker eller ikke koker til kattene, og trenger ikke å kritisere kostholdet mitt.

Og når jeg spurte hvor kaninene hadde blitt av(når vi hadde beveget oss ut), så sa hun at noen hadde blitt tatt av rovdyr, resten lot hun bo ute på jorde. Kaniner har blitt tatt av rev, mink og rovfugler ved flere anledninger ifølge henne, men de som bodde på jorde klarte å passe på seg selv.

Alle de andre gangene jeg har vært der har jeg dratt med ekstra godt humør, igår følte jeg for å slå til noen. :nei2:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå etter å ha prøvd Josera Classic i noen få måneder så må jeg meddele at Spike sin flassing har stoppet HELT, noen mener at han har gått ned i vekt (vitser om at jeg sulter pusen min og sånt!) og Cordelia som var sykt tynn og lett før begynner å legge på seg. Sofia er det ingen forandring med (muskelpus). Alle fikk annen høykvalitets kattemat før som RC og Hill's.

Fornøyd!

Edit: Spike er en tung, stor, hannkatt, så han har godt av å slanke seg litt :p

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Temaet er jo stadig aktuelt. Vi har brukt Josera Classic fra nettdyret.no siden pusene kom i hus, det er fem år siden. De er svart/hvite, og fargene holder seg pent. Pelsen er ren og sterk, slik at vi får kommentarer på det. Det ene katten er langhåra, og han er spesielt populær hos gjester.

Nå har jeg googlet litt for å se om vi får kvalitetsfôr billigere et annet sted. Jeg fant ingenting.

I tillegg til den gode prisen kan man bestille smaksprøveposer (11 forskjellige) helt gratis fra nettdyret.no. De har tidligere vært gode på kundeservice og leverer forbausende rask. Postmannen vår er en tøffing som bærer pakken ned den bratte oppkjørselen vår og signerer pakken for oss før han stikker opp igjen.

Kort sagt: Vi er veldig fornøyde. Bryr meg ikke om hva de der på Østlandet skulle mene om mennesker, menneskemat og all slags filosofi. Vi får god kattemat billig. Mer trenger jeg ikke å vite. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...