Gå til innhold

Mariner Viking 10HK starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Mariner Viking 10Hk 98' som ikke vil starte.

 

ifjor sommer så klarte jeg og skjære motoren så jeg måtte bytte stempel og litt mer.

Da motoren var fikset og festet på båten så startet den fint og den gikk som ei klokke.

men noen dager etter så ville den ikke starte, vi har byttet tennplugger, plugghetter og det er gnist, (jeg kan ikke si at det er nok) men siden der er gnist så skal den iallefall ta etter, noe som den ikke gjør.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lukter det bensin og er tennpluggene bensin-våte etter at du har prøvd og starte den, hvis det ikke lukter bensin må du rengjøre forgasseren. Du kan også bytte filteret samt kontrollere tanken for vann eventuell bytte bensinen hvis den er gammel.

 

Hvis du tar ut pluggene og drar i snoren oppfører motoren seg akkurat som om pluggene er montert "ingen kompresjon"

 

Hvem var det som byttet stemplene var det en kompetent reparatør, hvis ikke så kan tenningtidspunktet være ukorrekt eventuell løse skruer i samsvar med svinghjulet.

Lenke til kommentar

det lukter bensin av de og bensinen er ny.

 

han som fikset motoren har fikset båtmotorer i 30 år. så han kan det

 

Kjøp en kompresjons tester og sjekk kompresjonen.

Det er fullt mulig at den har blitt ødelagt.

Sjekk også motorblokken for sprekker o.l.

Se etter alle mulige tydelige feil, sjekk også bensinfilteret. (tøm beholderen for bensin)

Kjøp ny bensin og bruk en annen tank, kan også være dårlig bensin (tøm motoren for bensin før du prøver den nye)

 

Lykke til! :)

Endret av XiM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...