Gå til innhold

Denon AVR-1611 Kvittring i bakhøytalere

Anbefalte innlegg

Har ikke peiling på hvordan jeg skal beskrive problemet men prøver så godt jeg kan. SLiter litt med å stille inn høytalerne skikkelig.. i enkelte moduser funker alt fett men ikke surround. F.eks mch-stereo modus så kjører den på alle høytalerne samtidig og lyden er grei men kjører jeg i pl2 cinema mode f.eks så fungerer jo lyden men kommer sånn "kvittring" i høytalerne.. Høres ut som en gjeng med fugler har flytta inn.. Noen som vet hva jeg kan gjøre?:S Vil bare ha surround jeg^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

regner med du har kjørt den håpløse autoconfig saken. som aktiverer masse tull som f.eks dynamic EQ og sånt.

jeg har avr 1610 og syntes det ble håpløs lyd etter at den stilte inn lengde og aktiverte dynamic saken.

du sier at det ikke er noe problem så lenge du ikke kjører et eq-program? altså at alt funker veldig godt så lenge kilde sender 5.1 ?

Lenke til kommentar

alt går via hdmi.. men spiller jeg musikk via tven (har radio via altboxen) så er det null knitring eller som jeg kaller det fuglesang. Men ser jeg på Tv f.eks så er det "fuglesang". Er vanskelig og beskrive:S

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

vel fant plutselig ut noe annet. når jeg f.eks satt på tv1000 og en film så slo den seg automatisk inn på dolby digital og lyden ble fet fet. men skifta jeg til f.eks tv2 så slo den seg tilbake og blesånn som jeg beskrev over.. og tilbake til dolby når jeg skifta tilbak til tv1000.. Noen aning om hvordan man får permanent dolby d?:p

Lenke til kommentar

Jeg har altibox og nesten samme denon selv.

Har tenk på det selv litt.Tror det kunne noen få hd kanal så har dolby digtal lyd sånt så europsport hd og discov hd osv

Tror spør veldig på sending på tv ka lyd du får.

Endret av smy
Lenke til kommentar

Har Denon selv og samme problem. Bruk heller 5ch Stereo på sending som ikke sender i dts/dolby digital.

Mulig bakgrun støyen kommer for at Denon gjør en dårlig jobb med og emulere Surround?

Har du prøvd DTS Neo:6 istedenfor PL2?

Uansett syntest jeg det blir bedre lyd i lav kvalitet tv sendinger med å bare bruke 5ch stereo. Resultatet er sjelden bra med denne emuleringen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...