Gå til innhold

Junifest 2011 - KSolfjeld - Helgeland fra innerst til ytterst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11 Juni

 

Nede ved naustene

post-43539-0-79984100-1307839296_thumb.jpg

NikonD7000|AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED

70mm|f/8|1/250sek.

Panorama 6 eksponeringer i stående format. Bildet er tatt på Nesna.

Egentlig kan man se tydelige detaljer på husene over på andre siden av vågen, noe som har falt bort etter resize.

Det ser ut til at naustene heller ørlite grann etter mergen, men det får så være..

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Jeg har reist altfor lite i nordnorge, det er bildene dine stadige og sterke påminnelser om. Myrull kan jeg heldigvis forsøke meg på her sørpå, men aldri hittil med så vakkert resultat som ditt.

 

Nesna-naustpanoramaet "virker lovende", og jeg tar det for gitt at det fungerer veldig godt i stort format, og skulle gjerne ha sett det. Vanskelig å få et godt inntrykk av slike panoramaer på en netbook, dessverre.

 

Hestemannen er en nydelig miks av både dokumentarisk landskapsfoto i vakkert lys, og en abstraksjon over nordnorsk sommerfjellkystlandskap. Herlig :)

Lenke til kommentar

Takker for det kaian og tomsi!

 

18 Juni

 

Maratonmannen

post-43539-0-44573600-1308481995_thumb.jpg

NikonD7000|AF-S VR Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED

200mm|ISO200|f/6.3|1/800sek.

 

Solomon fra Etiopia, som er bosatt på Nesna, knuste konkurrententene i halvmaraton under Alstahaug Maraton som gikk av stabelen Lørdag. Han løp halve distansen uten sko..

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Har nevnt det før i tråden din, at jeg får veldig lyst til å dra nordover når jeg ser bildene dine! Koble det sammen med den pågående Hurtigruteturen* på NRK2, så er det nærmest påkrevet :)

 

Flua di er skarp og fin og hårete, og morsom historie om maratonmannen :D

 

*) Fulgte med da de gikk inn Trollfjorden i dag, det er spektakulære greier! Fra Helgeland fikk jeg dessverre ikke med meg mer enn da de gikk inn til Brønnøysund....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...