Gå til innhold

Bytte skjerm på dv6?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er vanskelig, men muligens ikke helt umulig.

Man skal også være rimelig sikker på hva man gjør når man bytter den, for du får helt sikkert ikke HP til å gjøre det, og det er selvfølgelig bye bye til garantien.

Men man kan også løpe bort i andre problemer enn rent fysiske; Strømbruk f.eks. vil være annerledes, særlig hvis du bytter til høyere oppløsning, og det er det ikke sikkert at maskinens strømforsyning eller strømfordeling setter pris på.

Jeg tror ikke du skal regne med at det i det hele tatt lar seg gjøre.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg tror det beste du kan gjøre, Jonasen, er å sende HP'en tilbake, og heller se på en av alternativene du fikk råd om i den tråden du startet. Å bytte skjerm på egenhånd og dermed miste enhver form for garanti og hjelpsomhet fra produsent og forhandler, er ikke så lurt. Du ble jo advart mot oppløsningen på denne laptopen, ikke sant?

Skal du ha en mye bedre skjerm, så råder jeg deg herved til å se på Multicom Xishan W150, med matt skjerm, eller Dell XPS L502X, med det dyreste skjermalternativet. Da får du de beste TN-panelene som er å få i dag, til bærbare.

Lenke til kommentar

Jeg tror Dell kommer med en ny versjon av XPS 15, XPS 15z. Jeg er ganske fornøyd med dv6, den har et pent design og den var billigere enn W150 og Dell XPS 15 med samme spesifikasjoner. Det eneste jeg virkelig savner er tastaturet og Trackpointen på Thinkpaden min, og en god skjerm. Skjermkvaliteten er kanskje viktige enn jeg trodde, en god skjerm ville antageligvis ha hatt mer å si for spill-opplevelsen enn grafikken.

Endret av Jonasen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...