Gå til innhold

Hovedkort med socket-988

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har klart (ved en feiltakelse) å "vinne" en budrunde på en Intel Core i7-720QM (prosessor for laptop, mens jeg egentlig var ute etter for stasjonær);

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=43122

Men som den optimisten jeg er, velger jeg å lage et prosjekt rundt denne. Ja, jeg vet det høres litt vagt/rart ut, men ville idéer er gjerne de mest spennende :dribble:

I og med at jeg er en opptatt mann, vil jeg ha et prosjekt som ikke haster, men som mer er for å lære litt innen data. Tenkte i første omgang på en integrert kjøkken-pc (gjerne touch screen), men jeg er åpen for andre idéer også. Priser og totalkostnader ser jeg på etter hvert, men jeg er ikke millionær. Forslag ...

Tar ting i tur og orden, og starter da med å prøve finne et passende hovedkort til nevnte prosessor. Men det er jaggu ikke lett. På Intels egen side finner jeg bare kompatible chipsets (brikkesett), men disse følger jo vanligvis med hovedkortet.

Har funnet noen hovedkort utenlands, men p.g.a. garantier/bytte osv. foretrekker jeg det norske markedet. Så hvis noen har forslag ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...