marilill Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Hei. Trenger hjelp til å få svar på en spørreundersøkelse i forbindelse med bacheloroppgaven min i reiseliv- og relasjonsledelse. Ta utgangpunktet i din siste flyreise når du svarer på undersøkelsen og send den gjerne rundt til alle du kjenner! Det tar kun 3min:) Vil bare minne folk på å svare på alle de 24 spørsmålene og ikke bare de 5 første:D Håper dere kan ta dere tid til det og nyte helgen med god samvittighet når dere er ferdig:) Linken: http://freeonlinesurveys.com/rendersurvey.asp?sid=26tt7cluhveogqq921405 På forhånd tusen takk for all hjelp! Endret 21. mai 2011 av marilill Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hei! 1) Linken din virker ikke. 2) Bacheloroppgave i hva? Hvis du ønsker å bruke forumets brukere til slikt må du selv være aktiv i tråden og svare på spørsmål og lignende. Lenke til kommentar
marilill Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Hei! 1) Linken din virker ikke. 2) Bacheloroppgave i hva? Hvis du ønsker å bruke forumets brukere til slikt må du selv være aktiv i tråden og svare på spørsmål og lignende. Hei! Beklager, skjedde noe feil med linken.. Og jeg har planer om å svare på spørsmål hvis noen lurer på noe:) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 18) I hvilken grad stod de fysiske fasilitetene til dine forventninger? (estetisk utseende)Er det damene i skranken vi snakker om her? 19) I hvilken grad fungerte utstyret?Huh? Lenke til kommentar
marilill Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) 18) I hvilken grad stod de fysiske fasilitetene til dine forventninger? (estetisk utseende)Er det damene i skranken vi snakker om her? 19) I hvilken grad fungerte utstyret?Huh? Nei, de fysiske fasilitetene er hvordan det så ut rundt deg, innsjekkingsskranken etc. Utstyret er f.eks. automater og datautstyr som du brukte når du sjekket inn. Endret 21. mai 2011 av marilill Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Siden jeg sjekket inn online er altså 18) om design på websiten og 19) om websiten fungerte? Det flertallet som ikke sjekker inn ved skranke kan ikke svare på 6)-16) og kommer da ikke videre i undersøkelsen. Det er vanlig å ta med et alternativ ala "ikke relevant" for slike spørsmål. Mange av de som faktisk har svart på disse spørsmålene må ha valgt et tilfeldig svar som ikke er relevant for dem og dataene dere får inn er derfor verdiløse. Og hva skal de som faktisk sjekket inn ved skranke svare på 18)? Alt i alt virker ikke undersøkelsen særlig gjennomtenkt, jeg kan ikke se at noen vil klare å gjennomføre undersøkelsen uten å måtte dikte opp svar på noe som ikke er relevant for dem. Kan anbefale som kvalitetssjekk å finne de mest sannsynlige brukerscenariene og sjekke at disse brukerne faktisk vil kunne komme seg gjennom undersøkelsen. Ellers burde dere vite at slike online undersøkelser med "selvrekruttering" kun er å regne som underholdning og ikke kan brukes for vitenskapelig holdbare undersøkelser. Lenke til kommentar
marilill Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Siden jeg sjekket inn online er altså 18) om design på websiten og 19) om websiten fungerte? Det flertallet som ikke sjekker inn ved skranke kan ikke svare på 6)-16) og kommer da ikke videre i undersøkelsen. Det er vanlig å ta med et alternativ ala "ikke relevant" for slike spørsmål. Mange av de som faktisk har svart på disse spørsmålene må ha valgt et tilfeldig svar som ikke er relevant for dem og dataene dere får inn er derfor verdiløse. Og hva skal de som faktisk sjekket inn ved skranke svare på 18)? Alt i alt virker ikke undersøkelsen særlig gjennomtenkt, jeg kan ikke se at noen vil klare å gjennomføre undersøkelsen uten å måtte dikte opp svar på noe som ikke er relevant for dem. Kan anbefale som kvalitetssjekk å finne de mest sannsynlige brukerscenariene og sjekke at disse brukerne faktisk vil kunne komme seg gjennom undersøkelsen. Ellers burde dere vite at slike online undersøkelser med "selvrekruttering" kun er å regne som underholdning og ikke kan brukes for vitenskapelig holdbare undersøkelser. Jeg ser synspunktet ditt om at vi ikke har tatt forbehold om de som sjekker inn online, men noen av de hentet muligens ut bagtag på flyplassen og leverte bagasjen sin på bagdrop. Flertallet av passasjerene er i kontakt med personalet i skranken om det er for å levere inn bagasje eller sjekke inn manuelt. Denne undersøkelsen vi har online har vi i tillegg til at vi går rundt på gaten og spør tilfeldige forbipasserende, slik at online-undersøkelsen kommer kun i tillegg til de vi allerede har fått inn på gateplan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå