Gå til innhold

Objektiv, brennvidde og crop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter en sammenstilling av mange gode forslag og råd, samt mitt bruksområde og budsjett har jeg tatt hva som nesten må være en helomvending og har lagt følgende produkter i min "skal-gå-ned-på-Japanphoto-og-teste-ut-liste":

1. Tamron SP AF 17-50mm f2.8 XR Di-II LD Aspherical (IF) for Canon - 2690.-
    Kommentar: Velger varianten uten VC grunnet bedre bildekvalitet. Canon sin variant blir for dyr.
  2. Canon EF 50mm F1.8II - 880.-
    Kommentar: Kjekk å ha :)
  3. Sigma Blits EF-610 DG Super Canon - 2470.- Canon Speedlite 430 EX II - 1944.-
    Kommentar: Litt usikker på om jeg trenger "Super" eller om "Standard" hadde vært nok. Er 900kr i prisforskjell. Kom gjerne med tips!
  4. Sandisk SDHC Extreme 8GB - 399.-
    Kommentar: Mitt minnekort i dag med hele ~2mb/s overføringshastighet gjør at det står "busy" i displayet etter 5 bilder tatt i rask rekkefølge (L + RAW). Nødvendig oppgradering!

EDIT: Lagt inn Speedlite 430 II som blits i stedet for Sigma

Endret av eCo
Lenke til kommentar

Sigma Blits EF-610 DG Super Canon[/url] - 2470.-

Kommentar: Litt usikker på om jeg trenger "Super" eller om "Standard" hadde vært nok. Er 900kr i prisforskjell. Kom gjerne med tips!

Se om du kan få tak i forgjengeren Sigma EF-530 DG Super. Fikk tak i min på tilbud hos FotoVideo i høst til 1500,- Ifølge prisjakt.no har JapanPhoto den på lager, med en pris på 1744,-

Lenke til kommentar

Hva med blits Canon 430 EXII?

Minnekort kjøper du billigere på nettet.

Jeg kan tilnærmet ingenting om blits så kan godt bytte ut Sigma`en mot Canon sin. Er 500kr rimeligere + original, liker det :thumbup:

Er bare 100kr i forskjell på minnekortene (dog 30mb/s vs. 45mb/s) så ikke så farlig. Går opp i opp i porto. Hadde det vært mer å spare på hele handlekurven lagt sammen så hadde det jo selvsagt betydd noe. Også greit å støtte butikken man har tenkt å gå innom for å prøve objektivene. HATER kunder som kommer innom for å teste ut produkter, men som allerede har bestilt på en eller annen nettbutikk.

Hele handlekurven (canon 50/1,8 + solblender + tamron 17-50/2.8 + minnekort + speedlite 430) koster forøvrig 6162.- eksl. frakt hos Japanphoto og 6343.- hos Komplett eksl. frakt og solblenderen. Prisforskjellen kommer av at Tamron objektivet er nesten 500kr dyrere hos Komplett.

Lenke til kommentar

Fordelen med original Canon blits "430EX II" er at du får full auto enkelt, har opplevd sigma sine blitser som knotete og justere "lite innovative".

En annen fordel et at hvis du oppgraderer til et nytt hus ved et senere tidspunkt vil du sannsynligvis få mulighet til trådløs blits, en annen ting er at du kan få problemer med 3parts blitser når du oppgraderer til et nytt kamerahus "softvare kompatibilitet".

Enkelte el-kjeder selger den gamle utgaven "generasjon I" til samme pris som den nye utgaven "generasjon II", styr unna da den nyere utgaven er bedre på det meste.

Lenke til kommentar

Fordelen med original Canon blits "430EX II" er at du får full auto enkelt, har opplevd sigma sine blitser som knotete og justere "lite innovative".

En annen fordel et at hvis du oppgraderer til et nytt hus ved et senere tidspunkt vil du sannsynligvis få mulighet til trådløs blits, en annen ting er at du kan få problemer med 3parts blitser når du oppgraderer til et nytt kamerahus "softvare kompatibilitet".

Enkelte el-kjeder selger den gamle utgaven "generasjon I" til samme pris som den nye utgaven "generasjon II", styr unna da den nyere utgaven er bedre på det meste.

Takk for god forklaring. Det blir denne blitsen. Har lest en del og kommet frem til at til mitt bruk vil den nok holde i massevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...