Gå til innhold

HTPC Newbie

Anbefalte innlegg

Hei

Har drevet og kikket litt rundt på forskjellige HTPCer og slikt og jeg må si det frister veldig da jeg synes PS3en rett og slett ikke holder med tanke på blant annet webtv streaming, spotify osv. Samt at det hadde vært greit om man kunne fått kvitta seg med PVR-dekoderen.

Men for at det skal kunne realiseres har jeg et par krav som må kunne oppfylles. Har prøvd og søkt litt rundt for å lete etter svar, men det er stort sett bare gamle poster som jeg finner.

For tiden har vi Viasat satelitt med en PVR-dritt dekoder (forferdelig treig i menyer). Slik jeg har forstått det er det ikke mulig å benytte andre enn viasats dekodere? Kommer til å bytte til Canal Digital evt. RiksTV (har allerede RiksTV i andre rom så har muligheten for 1 ekstra kort). om det ikke skulle la seg gjøre med Viasat.

Har lest at når det gjelder CD så må man sette kortet inn i en CD tuner for å oppdatere en eller annen kode i ny og ne? Men hvordan er det med RiksTV?

Og hvordan gjøres det rent praktisk om jeg skulle velge f.eks. CD eller RiksTV i HTPCen? Tenker da på hardware, CAM osv.

Et annet krav jeg har er man må kunne gjøre opptak på en annen kanal enn den man ser på. Gjerne to samtidig også, er da klar over at man kanskje blir låst til den andre kanalen man recorder i fra.

En annen ting er HD rendring. Hvor mye datakraft trengs det fra CPU/GPU for å kunne HD-kanaler, evt. Blu-Ray disker?

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Et annet krav jeg har er man må kunne gjøre opptak på en annen kanal enn den man ser på. Gjerne to samtidig også, er da klar over at man kanskje blir låst til den andre kanalen man recorder i fra.

Dette får du neppe til med egen dekoder.

Eneste måten det er mulig at du får dette til på er å kjøpe RiksTV rett på htpcen, kan anbefale og lese i denne tråden:

http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-kabel-tv/59077-hvordan-fa-rikstv-pc.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...