AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 På skolen har russestyret laget en "russeavis". Denne har de pålagt alle som er russ til å kjøpe 10 eksemplarer av for 400kr, helt uten videre. Etter man har betalt pengene, får man da 10 aviser. Meningen er at russen skal selge avisene videre, og tjene inn det har brukt på å kjøpe avisene. Jeg har aldri sagt jeg vil selge avisene, og heller ikke skrevet under på at jeg vil kjøpe avisene. Dette har no resultert i at skolen sender ut inkassokrav, ettersom jeg ikke har betalt 400kr. Har de lov til å kreve inn 400kr for et produkt jeg aldri har samtykket i å kjøpe ? Postet av anonym: 067c6e10fba6ea48762196a975e87b96 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Nei, kontakt inkassobyrået og informer dem om at kravet er omtvistet, så ber du skolen bevise din underskrift på noe som sier at du har gått med på noe slikt. Kan de ikke det, har de ingen sak. Er du under 18 har du vel forøvrig heller ikke lov til å inngå bindende juridiske kontrakter for slikt? Endret 20. mai 2011 av MrLee 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Å, jeg hadde blitt så forbannet om det var meg. Så klart har de ikke lov til dette. Snakk med inkassobyrået, og be de stille kravet i bero frem til dere ordner opp på skolen. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Veldig diktatorisk russestyre du hadde da. Dette skal du selfølgelig ikke betale. Er du ekstra heldig må dette styre dekke det av egen lomme. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Dette kan vel regnes som negativt salg? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jepp. Og media er temmelig interessert i russesaker for tiden, sånn btw. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Seier som dei andre her, dette har "dei" ikkje lov til. Nokre russestyre har nok mykje meir "geniale hugskot" for å skaffa inntekter enn innsyn i lovverk. sjølv om dette aldri så mykje skal vera blomen av norsk ungdom. Her er det berre å senda over ein e-post med melding om at krav slik og slik er omstridd og skal visast til retten, punktum. Vert då kravet handsama vidare på nokon annan måte enn ved at avsenderan av rekninga krev handsaming av denne saka i rett (forliksråd) har avsendar faktisk gjort noko straffbart. Då er ein over på temaet "utpressing": Er dette sendt ut i namnet til SKULEN, ikkje russestyret, vil eg seia at og skuleleiinga har eit heller stort problem. At eit russestyre sender ut slikt kan ein skulda på lite skjønsemd og vit. DEN forklåringa vert noko for lettvint om ein skuleadmistrasjon tillet slik "inkasso" på krav som er omstridde - og dessutan bør skuleleiinga, meir enn nokon vita at det er eit gratisprinsipp i skulen i dag... I eit slikt tilfelle hadde eg gjerne rapportert skuleleiinga til fylkesskulesjefen (og då helst etter at vitnemålet var skrive). Endret 22. mai 2011 av Atlanterhavet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå