Gå til innhold

Samling med bf1942 spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei jeg har begynnt å spille litt bf1942 på nett. Dette er jo storveis moro og soverent mye morsommere en f.eks MOHAA ol synes jeg. Men jeg har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på. Andre må gjerne følge opp med nye spørsmål så tråden kan bli en slags faq for bf1942.

1) Hva vil Team Kill Mode alternativene "Punish" el "Forgive" si?

2) Kan noen forklare meg hva alle de ulike kolonnene i score listen (som kommer når du trykker TAB) betyr? Dvs forskjellen på "Pokalen" og "den lille figuren m kuler/streker rund" dødninge hodet er greit, d er antall ganger du har blitt slaktet, men hva m # tegnet? Og resten også??

Manualen er jo tragisk lite informativ her(også)

3) Flere ganger har jeg opplevd å blitt tvangsflyttet til det andre laget, på tross av at "auto balance teams" instillingen for serveren ikke har vært på. Hvorfor det? Er det mulig å switche teams i en match uten å disconnecte og så re-connecte?

4) Servere hvor foretrekker folk å spille her og er det noen servere med mere noobs enn andre :roll: Det er jo generelt ekstremt forskjell på nivået blandt spillerne. Har spillt noe på de norske DSR public og EoD serverne. Der er det ofte endel clan folk tror jeg og de har jo en tendens til å "host" dominere litt.

5) Jeg bruker The All-Seeing Eye for å scanne etter spill da jeg synes den in-game browseren er skikkelig rævva, chrasher spillet og finner mye færre spill en The All-Seeing Eye. Men hvis jeg disconnecter fra et spill og task switcher til windows og Eye igjen for å finne et nytt spill så skjer det ikke noe når jeg prøver å "connect as player". Jeg må quite spillet først og da klarer den å starte det opp. Er jo fuckings irriterende å måtte se de kjipe introene om igjen og vente på load hver gang man har lyst til å bytte server.

6) [edit] denne fant jeg akkurat svar på i en annen tråd, fjernet.

7) Til slutt en personlig mening. Desert Combat er veldig kult, og har sinnsykt fete player classes, kjøretøy ol men jeg synes det kan bli litt kjedelig fordi luft dominansen er så stor (noe som sikkert er realistisk i-og-for-seg). Dvs det er kjedelig å bli sprengt i filler av helikoptre hele tiden. Tanks har jo ikke egentlig noe anti-luft forsvar og stingers, yeah right! Så hvorfor ikke ta opp kampen og kjøre helikopter selv? Eh, fordi det er så vanskelig og jeg orker ikke den bratte lærekurven. Ikke har jeg noe flight stick heller.

Det var det hele for denne gangen, håper på mange svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Hva vil Team Kill Mode alternativene "Punish" el "Forgive" si?

http://faq.bf42.com/faq.html#j310

2) Kan noen forklare meg hva alle de ulike kolonnene i score listen (som kommer når du trykker TAB) betyr?

http://faq.bf42.com/faq.html#j308

Tillegg: # er player-nummer, brukes fx ved votekick. Det står mer om hvordan det funker sammen med svaret på punish/forgive-spørsmålet.

3) Flere ganger har jeg opplevd å blitt tvangsflyttet til det andre laget, på tross av at "auto balance teams" instillingen for serveren ikke har vært på. Hvorfor det? Er det mulig å switche teams i en match uten å disconnecte og så re-connecte?

http://faq.bf42.com/faq.html#j307

(ganske lite info her, håper noen andre kan svare mer utfyllende)

4) Servere hvor foretrekker folk å spille her.

Jeg har spilt mest på Bredbandsbolaget og STF-UK, disse pleier å ha bra ping og jevne/interessante matcher.

Det er utrolig hva du kan gjøre med et uorganisert lag, ved å ta kommandoen og gi noen simple ordre.

5) Jeg bruker The All-Seeing Eye for å scanne etter spill. Jeg må quite spillet først og da klarer den å starte det opp. Er jo fuckings irriterende å måtte se de kjipe introene om igjen...

http://faq.bf42.com/faq.html#j204

http://faq.bf42.com/faq.html#j202

6) [edit] denne fant jeg akkurat svar på i en annen tråd, fjernet.

7) Til slutt en personlig mening. Desert Combat er veldig kult, og har sinnsykt fete player classes, kjøretøy ol men jeg synes det kan bli litt kjedelig fordi luft dominansen er så stor (noe som sikkert er realistisk i-og-for-seg). Dvs det er kjedelig å bli sprengt i filler av helikoptre hele tiden. Tanks har jo ikke egentlig noe anti-luft forsvar og stingers, yeah right! Så hvorfor ikke ta opp kampen og kjøre helikopter selv? Eh, fordi det er så vanskelig og jeg orker ikke den bratte lærekurven. Ikke har jeg noe flight stick heller.

Den er kanskje bratt, men den er veldig kort, det ene øyeblikket detter man på hodet eller vingler fram, det neste flyr man som en fullbefaren pilot, med mus og tastatur... (min erfaring ihvertfall, det samme skjedde når jeg lærte å sykle forresten). Stinger-missiler og lignende ville vært sinnsykt fett. Det finnes også kjøretøyer som kan forsvare seg bra mot fly, prøv å kjøre antifly og panser sammen.

Lenke til kommentar

flyvinga med helikopteret er enkelt, selv med mus og tastatur, bare i starten er det slit og du krasjer opp ned bak frem i diverse ting hele tiden. trikset er at du holder inne W hele tiden for og gå opp, så tiler du musen forsiktig fremover slik at nesen på helikopteret går ned og du får fremdrift, for og svinge må du ikke bruke musen men A og D tastene. vær forsiktig når du svinger for holder du den inne for mye så vil du bare spinne rundt og krasje, musen bruker du til og finsikte og strafe når du har fått svingingen til.

slik var det og fly i de første versjonene hvertfall, jeg har lest det har blitt litt forandinger på helikopteret i de seneste versjonene men har ikke fått testet de.

Lenke til kommentar

Hei har et nytt spørsmål.

Ang mods og slikt. Jeg har lastet ned og installert både Merciless og EoD modene. Særlig merciless synes jeg var en genial og sterk forbedring av "vanlig" 1942. Kulere utseende og lyder og når det samtidig er mer korrekt/realistisk er det vanskelig å klage. Anbefales til alle!

EoD har jeg bare spillt en gang, men det var ganske fett synes jeg. Var litt vanskeligere kanskje da de ulike classes er mye mer avhengige av hverandre. F. eks har ikke heavy support granater så du er rimlig hjelpeløs mot tanks ol...

Men hvordan er det med Road To Rome. Ser at mange servere kjører xpack1 som vel er navnet. Måå man ha en gyldig key til denne også for å spille på nett el er det den orginale bf keyen som gjelder? Synes ikke denne pakka er verdt pengene egentlig, men hvis jeg skulle komme over det for en "host" rimlig penge er det ikke sikkert keyen virker for å si det sånn :roll: Vil dette funke ?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Road To Rome og syns egentligt det var verdt pengene.

6 Nye baner, masse nye kjøretøy og nye våpen.

Banene er meget bra laget.. Mye jevnere baner her. Slagene blir jevnere og mer spennende er i allefall min erfaring.

Men om det er verd 300 spenn, er det sikkert noen som ikke er enig i.

Jeg anger ihvertfall ikke på kjøpet..

Når du kjøper RTR, så får du ny cd key som brukes når du instalerer og spiller online..

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at du får en ny key, spørsmålet er om du får den samme cd key in use meldingen hvis du bruker en som er i bruk fra før? La oss si jeg spleiser med en kompis, vil begge kunne spille på net, eller kun en? :wink:

6 baner er ikke mye å skryte av for 250,- men jeg er enig i at mange av dem er ganske kule

Noen andre som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...