Gjest medlem-245286 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvis jeg kjører prim95 i 48 timer på pcen er jeg da garantert stabilitet hvis det ikke kommer noen error? Og dukker det opp et vindu der står error hvis det er noe feil eller kommer det når eg trykke rpå stopp? Takk for svar Lenke til kommentar
kiwinazgul Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Guidelines for Thorough Stability Testing Den lenken så veldig bra ut, den er noe gammel men fra min skumlesing virket den ikke til å være veldig utdatert. Han nevner at Prime95 burde kjøres såkalt torture testing i 24timer; "When you are stability testing with Prime95, you want to run the Torture Test for at least 24 hours". Håper du finner noe nyttig der, har ikke noe mer å tilføye til temaet så Lenke til kommentar
Gjest medlem-245286 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Guidelines for Thorough Stability Testing Den lenken så veldig bra ut, den er noe gammel men fra min skumlesing virket den ikke til å være veldig utdatert. Han nevner at Prime95 burde kjøres såkalt torture testing i 24timer; "When you are stability testing with Prime95, you want to run the Torture Test for at least 24 hours". Håper du finner noe nyttig der, har ikke noe mer å tilføye til temaet så Takker, det var veldig til hjelp :) Lenke til kommentar
kiwinazgul Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Takker, det var veldig til hjelp :) Ingen problem, husk det er alltid er verdt å søke på google, eventuelt forumet hvor man spør spørsmålet først. De fleste svar man får er fra folk som gjør nettopp det for deg Lenke til kommentar
ca2 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det kan jo også være verdt å bemerke at du ikke er garantert stabilitet selv om Prime95 eller andre tilsvarende program kjører i 24+ timer. Disse stresser jo i all hovedsak bare maskinvare. Hva du selv velger å installere vil nok til syvende og sist være det som gjør maskinen din ustabil. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Folding@home kan være en god stabilitetstest også, ofte en overklokk har passert Prime95, men feila f@h. Da får du også brukt kraften på noe nyttig her i verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå