KapteinKaos02 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hei! Er det noen som har erfaringer med Ventelo? Når jeg kjører speedometeret på itavisa så får jeg 4.77 Mb/s nedlasting og 0.5 Mb/S opplasting. i følge bredbånd.no så kan Ventelo levere 20 Mb/s nedlasting og 1 Mb/s opplasting for en billig penge. Hvordan er dette mulig? I følge telenor så kunne de ikke levere noe bedre pga. gammel sentral. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hei! Er det noen som har erfaringer med Ventelo? Når jeg kjører speedometeret på itavisa så får jeg 4.77 Mb/s nedlasting og 0.5 Mb/S opplasting. i følge bredbånd.no så kan Ventelo levere 20 Mb/s nedlasting og 1 Mb/s opplasting for en billig penge. Hvordan er dette mulig? I følge telenor så kunne de ikke levere noe bedre pga. gammel sentral. For det første, hvilken leverandør har du i dag? Stort sett kan OA leverandører levere noe raskere linjer enn WS leverandører (som leverer gjennom Telenor sitt utstyr). Får du maks 4-5mbit i dag så kan du ikke regne med mer enn 6-8mbit fra en OA leverandør (så fremt du ikke har en OA leverandør i dag) OA leverandører er da Powertech, Ventelo og NextGenTel Lenke til kommentar
KapteinKaos02 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Hei! Er det noen som har erfaringer med Ventelo? Når jeg kjører speedometeret på itavisa så får jeg 4.77 Mb/s nedlasting og 0.5 Mb/S opplasting. i følge bredbånd.no så kan Ventelo levere 20 Mb/s nedlasting og 1 Mb/s opplasting for en billig penge. Hvordan er dette mulig? I følge telenor så kunne de ikke levere noe bedre pga. gammel sentral. For det første, hvilken leverandør har du i dag? Stort sett kan OA leverandører levere noe raskere linjer enn WS leverandører (som leverer gjennom Telenor sitt utstyr). Får du maks 4-5mbit i dag så kan du ikke regne med mer enn 6-8mbit fra en OA leverandør (så fremt du ikke har en OA leverandør i dag) OA leverandører er da Powertech, Ventelo og NextGenTel Jeg har Telenor i dag. Lenke til kommentar
reiras Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Hei! Er det noen som har erfaringer med Ventelo? Når jeg kjører speedometeret på itavisa så får jeg 4.77 Mb/s nedlasting og 0.5 Mb/S opplasting. i følge bredbånd.no så kan Ventelo levere 20 Mb/s nedlasting og 1 Mb/s opplasting for en billig penge. Hvordan er dette mulig? I følge telenor så kunne de ikke levere noe bedre pga. gammel sentral. Jeg har hatt Ventelo i noen år og er godt fornøyd, aldri ventetid på support. Det er mulig Ventelo har egen infrastruktur i sentralen du er tilknyttet siden de kan levere høyere hastighet en Telenor. Gå inn på Ventelo's webside og sjekk hvilken hastighet de kan levere til ditt telefonnummer. Endret 21. mai 2011 av reiras Lenke til kommentar
KapteinKaos02 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Hei! Er det noen som har erfaringer med Ventelo? Når jeg kjører speedometeret på itavisa så får jeg 4.77 Mb/s nedlasting og 0.5 Mb/S opplasting. i følge bredbånd.no så kan Ventelo levere 20 Mb/s nedlasting og 1 Mb/s opplasting for en billig penge. Hvordan er dette mulig? I følge telenor så kunne de ikke levere noe bedre pga. gammel sentral. Jeg har hatt Ventelo i noen år og er godt fornøyd, aldri ventetid på support. Det er mulig Ventelo har egen infrastruktur i sentralen du er tilknyttet siden de kan levere høyere hastighet en Telenor. Gå inn på Ventelo's webside og sjekk hvilken hastighet de kan levere til ditt telefonnummer. De kan levere 20000 Mb/s "Jeg har hatt Ventelo i noen år og er godt fornøyd, aldri ventetid på support." Dvs. at nettet deres er stabilt? Jeg har ikke så lyst å bytte hvis jeg kan risikere å være uten nett flere dager av gangen. Lenke til kommentar
reiras Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hei! Er det noen som har erfaringer med Ventelo? Når jeg kjører speedometeret på itavisa så får jeg 4.77 Mb/s nedlasting og 0.5 Mb/S opplasting. i følge bredbånd.no så kan Ventelo levere 20 Mb/s nedlasting og 1 Mb/s opplasting for en billig penge. Hvordan er dette mulig? I følge telenor så kunne de ikke levere noe bedre pga. gammel sentral. Jeg har hatt Ventelo i noen år og er godt fornøyd, aldri ventetid på support. Det er mulig Ventelo har egen infrastruktur i sentralen du er tilknyttet siden de kan levere høyere hastighet en Telenor. Gå inn på Ventelo's webside og sjekk hvilken hastighet de kan levere til ditt telefonnummer. De kan levere 20000 Mb/s "Jeg har hatt Ventelo i noen år og er godt fornøyd, aldri ventetid på support." Dvs. at nettet deres er stabilt? Jeg har ikke så lyst å bytte hvis jeg kan risikere å være uten nett flere dager av gangen. Jeg har hatt problemer et par ganger, da har det vært enkelt å komme i kontakt med support, de ber deg som regel om å utføre noe enkel feilsøking på eget utstyr først. Feilen var begge gangene på Telenors kobberlinje og ble feilrettet av ElTele (for det meste tidligere Telenor/Telegrafverket ansatte) som utfører feilretting her i distriktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå