Gå til innhold

Junifest 2011 - Ratleto - Maks 5 bilder av samme motiv


Anbefalte innlegg

I kveld har jeg testet ut en ny metode (i alle fall for meg) for å få til abstrakte makrobilder ved hjelp av maling. Dette ble et par av resultatene.

 

23. juli

 

Subspace: Blood bird

 

5864850276_3acbdec05c.jpg

 

Et alternativ i spoiler.

 

 

 

Subspace: Splatter fractals

 

5864296487_c75295f1c0.jpg

 

 

 

Det dukket opp enda et alternativ etter litt mer redigering.

 

 

 

Subspace: Burst of colors

 

5864954472_b387ce087a.jpg

 

 

 

Merk: Ingen av bildene er gjort noe med fargene i redigeringen. Det er kun lagt til litt kontrast.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilige bilder dette!!! ;) Hva har du gjort her? :)

 

Det er min lille hemmelighet. :) Men det innebærer bruk av maling. Og jeg lærte veldig mye om teknikken på første forsøk som jeg ikke fikk utnytttet denne gangen.

 

Jeg og gjettet riktig, det er fordi jeg har "drevet mye med" den der. Det ble jo ekstra fin texture i den. :yes:

 

Du bruker mye rødløk i matlaging, eller i hagen?

Lenke til kommentar

Dyrker ikke akkurat den selv nei, men det sies at den røde skal være enda sunnere enn den hvite...

 

Ok. Er masse god løk da. Purreløk er utrolig godt til enkelte ting.

 

Flotte grønnsakskivebilder Ratleto, likte spesielt hovedbildet av slangeagurken, men rødløken er og fin. Og så er malingeksperimentet ditt spennende, og dette skulle jeg gjerne visst litt mer om :hmm:

abstrakt er et kult og stort felt :yes:

 

Takker. Teknikken forblir min hemmelighet inntil videre. ;) Har prøvd ut litt mer nå i kveld, men det ligger til tørk nå, så det blir bilder i løpet av søndagen - om jeg ikke drar på 1.divisjons fotballkamp da. Da får det abstrakte vente en dag til.

 

Ansiktsutrykket til elgen er så vanvittig bra. En skikkelig innertier :)

 

Trampoline-boing falt også godt i smak.

 

Takk. Ja, elgen traff jeg godt på. På full-størrelsebildet ser man spyttspruten stå til alle kanter, og øyelokket er virkelig noe for seg selv. :)

Lenke til kommentar

Mere testing med den nye abstrakt-teknikken idag. Startet med arbeidet litt i går for å få ting til å tørke til idag.

 

26. juni

 

Subspace: Liquid sunset (flytende solnedgang)

 

5873799507_b29d0c8fea.jpg

 

Dagens nest beste i spoiler

 

 

 

Subspace: Tropic ocean

 

5874358968_a1afd9b3a2.jpg

 

 

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Utrolig fasinerende de abstrakte makrobildene altså! Likte veldig godt dagens bilde, men må si favoritten er "burst of colors" som ble lagt ut i forigår ;)

 

Takk for det. :)

 

Ja, jeg liker den bedre og bedre selv også. Men den kom litt for sent til å være dagens bilde. Men men.

 

Det var fargesprakende solnedgang... :yes:

 

:)

 

Mere abstrakt makro med teknikken jeg jobber med.

 

28. juni

 

Subspace: Light rivers

 

5882582030_d0ef8326d0.jpg

 

Dagens nest beste i spoiler.

 

 

Subspace: The race

 

5882581874_b5a1638d6a.jpg

 

Lurer på om noen skjønner tittelen på denne, Hihi.

 

 

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

De fleste forstod visst "The race". Som jeg sa i juni-tråden, så trodde jeg det var mer subtilt, men man skal visst ikke undervurdere ivrige fotografers intelligens og kreativitet. :)

 

Idag fikk jeg virkelig til noe speselt med den nye teknikken. Ble veldig vanskelig å velge ut den beste, men jeg klarte det til slutt.

 

30. juni

 

Subspace: Space monster

 

5889122758_416239ac76.jpg

 

De nest beste i spoiler.

 

 

 

Subspace: Comets

 

5888553761_750232e52c.jpg

 

Subspace: Ocean fire

 

5889122894_48dc0815be.jpg

 

 

 

Og da var junifesten 2011 over. Artig å utvikle teknikken med maling. Jeg tror ikke jeg kommer til å avsløre den med det første. Er min hemmelighet. ;)

 

Takk for alle kommentarer. Skal gå gjennom andres junifester, men gi meg litt tid. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Grattis med vel gjennomført junifest :)

Du har mange høydepunkter her, men må få trekke fram elgen og den nye teknikken din med maling. Som jeg allerede har nevnt så blir bildene utrolig fascinerende, og det siste må vel nesten være det fineste av dem alle!

 

Takk i lige måde. :)

 

Ja, jeg er ganske fornøyd med bildene jeg har fått til denne måneden. Blir veldig vanskelig å velge bilder til galleri-tråden som kommer etterhvert. Litt redd for at elg-bildet ikke får bli med der, for jeg liker veldig godt bildet fra Hedeviken, Boing og dette siste makrobildet. Det hjalp utrolig å få med sort maling. Alt ble plutselig som om i verdensrommet. :ohmy::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...