Gå til innhold

Junifest 2011 - Ratleto - Maks 5 bilder av samme motiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du leverer så mye bra at det er litt av en jobb å komme ajour med kommentarer, tror jeg jukser litt :p

 

Elgshake er bare (skogens) konge! Festlig, og godt fanget. Liker vannscooterbildet godt, ikke minst fordi scootern er plassert fint, og kjølvannet fra forrige scooter viser veien videre.

 

Boing er jo et sånt "Definer sommer"-svar :) Og, er det en eldgammel Cortina vi ser gjennom refleksjoneen i spoileren der? Kult bilde!

 

Jeg er ikke spesielt interessert i sport, men jeg ser jo at bildene fra amerikansk fotball er veldig bra!

 

Du er innom mange sjangre, og det sitter hver gang, imponerende :yes:

Lenke til kommentar

Vanskelig å velge mellom "Moose shake" og Boing som foreløpig favoritt.

 

:)

 

Elgen og katta ruler! :D

 

Hehe. Dyrebilder slår vel aldri feil ift deg. :)

 

Du leverer så mye bra at det er litt av en jobb å komme ajour med kommentarer, tror jeg jukser litt :p

 

Elgshake er bare (skogens) konge! Festlig, og godt fanget. Liker vannscooterbildet godt, ikke minst fordi scootern er plassert fint, og kjølvannet fra forrige scooter viser veien videre.

 

Boing er jo et sånt "Definer sommer"-svar :) Og, er det en eldgammel Cortina vi ser gjennom refleksjoneen i spoileren der? Kult bilde!

 

Jeg er ikke spesielt interessert i sport, men jeg ser jo at bildene fra amerikansk fotball er veldig bra!

 

Du er innom mange sjangre, og det sitter hver gang, imponerende :yes:

 

Det var da voldsomt til skryt. Takk takk. :)

 

Det med kjøklvannet fra forrige vannscooter la jeg ikke merke til før du nevnte det. :)

 

Nope. Ikke Cortina. Det er "nybilen" til ste-sviger-onkelen min (ja, det er komplisert, hehe). En Chevrolet C10 1963-modell, i MEGET pen stand.

 

Ang. sjangre. Jeg liker ikke å holde på med en type bilder, derav så mye forskjellig. Jeg blir nok aldri kjempegod i noen av dem, men håper selvfølgelig å bli bedre i alle. Jeg har vel noen "spesialiteter", som abstrakt makro og kanskje landskap, men har ingen ønsker å binde meg helt til det på noen måte.

Lenke til kommentar

19 juni blir egentlig ikke med i utfordringen. Jeg har klart 4 bilder denne uka, og idag har jeg vært fotograf i barnebursdag. Selv med mye action ble det mange bra bilder av ungene, men velger å ikke legge ut disse på nett. Og siden det var ungene som bokstavelig talt var i fokus, så ble det lite tid til andre bilder. Legger dog ut litt "dokumentasjon" fra festen der jeg startet med å være fotograf, og endte opp med å være deres personlige klatrestativ.

 

Før:

post-31358-0-89373000-1308518625_thumb.jpg

Etter:

post-31358-0-51276500-1308518629_thumb.jpg

 

Enkelte ting som sjokoladekake falt visst ikke i smak. Andre detaljer er popcorn i brus, gjenglemte premier (blyanter), vannmelomrester med tydelige tannmerker og søl generelt. :)

 

En helt annen ting som jeg oppdaget når jeg begynte å gå gjennom bldene, som jeg overhodet ikke tenkte på før bursdagesfesten eller underveis, var at siden det var flest jenter, mange i skjørt, så ble det veldig mange truser visendes på bilder siden de slo hjul og hoppet i trampolina og sånn. Så da har jeg lært noe idag også. :ohmy:

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Jepp. 24 unger ellerno'.

 

21. juni

 

Agurkmakro

 

5857364526_10bc13f218.jpg

 

Noe usikker på valget, men valgte denne istedet for den i spoiler fordi den er veldig enkel i uttrykket. Lite detaljer, men mange grønntoner.

 

2. bilde av 7, men hadde to forskjellig tykkelser på agurken, og tror jeg skiftet etter 4 bilder.

 

 

 

 

Denne har mere detaljer, og er fin på sin måte den og.

 

 

 

5857364856_6b8335e45a.jpg

 

Prøvde å fotografere reddiker også, men det ble ikke særlig vellykket. Altfor ensformig og lite konturer.

 

 

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Fine grønntoner i agurken, og passelig abstrakt. Det er sånn at det er lett å se at det er en agurk når du vet det, men hvis du ikke hadde skrevet det, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde gjettet det. Ser ut som en stor klump med noe klissete og heslig gørr... Bildet i spoileren er lettere å kjenne igjen!

Lenke til kommentar

Agurkmakro

Veldig morsomt funnet på! :thumbup: Og pent gjennomført også, selvsagt.

 

Kunne kanskje ha blitt en IKEA-kunstserie med agurkmacro? Du får ringe Ivar og høre om han er interessert :)

 

Takker. Spørs om jeg klarer å finne på så veldig mye mer med agurker. Hehe.

Lenke til kommentar

Fine grønntoner i agurken, og passelig abstrakt. Det er sånn at det er lett å se at det er en agurk når du vet det, men hvis du ikke hadde skrevet det, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde gjettet det. Ser ut som en stor klump med noe klissete og heslig gørr... Bildet i spoileren er lettere å kjenne igjen!

 

Takker. Ja, det hadde nok ikke vært helt lett å gjette seg frem til hva det er. Jeg vurderte å legge ut den andre varianten i rødt som dagens bilde, bare for å få folk helt av sporet, men droppet det. :)

Lenke til kommentar

Takker, Randi. Du er utrolig flink til å kommentere rundt i junifesttrådene. :)

 

22. juni

 

Prøv å gjett først. Svaret står i spoiler.

 

5861580578_b09a845fd4.jpg

 

 

Makro av en skive med rødløk. Dagens bilde er med andre ord nesten til å grine av. :p:)

 

Prøv å ikke nevne hva det er i eventuell kommentar, sånn at andre får prøve å gjette også. :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...