Snylter Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Noen tips om et program for dette? Bør være AES256 eller kraftigere krypteringsalgoritme. Samme program bør være tilgjengelig for både iOS, Android, Windows-mobiler og Symbian.. Er det noen som har noen tips? Gratis er å foretrekke, men det viktige er sikkerheten. Bruksområde er å lagre passord for tilganger på jobb, nettbank, privat mail osv.. Endret 9. juni 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
iValid Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Hva med 1Password? Fungerer på OS X, Windows, iPhone, iPad og Android. Det er et program hvor man har et hovedpassord. Når du taster inn det, får du tilgang til alle passordene og brukernavnene dine og div. Hvis det var et slikt program du tenkte da? Dette programmet er jeg meget fornøyd med og er gratis http://agilebits.com/onepassword Endret 20. mai 2011 av iValid Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Det er et krav i denne sammenheng at det er kryptert med AES 256 eller en sterkere kryptering enn dette.. Jada, jeg vet det i praksis ikke har noen som helst betydning, men det er nå en gang kravet. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Bare lurer, hvorfor akkurat AES-256, AES-128 er sterkt nok. 1password ser jeg bruker AES-128, noe av grunnen er at krypteringen skal være kort, men likevel god nok til at den er vanskelig å knekke. Den er AES-128 også for å gjøre kryptering kjappt i nettlesere og mobile enheter. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Jada, jeg vet at AES-128 for alle praktiske formål er bra nok, men det er altså et krav med AES-256 eller bedre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå