ixa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Kan ikke se at det skulle hjelpe å formatere pcen .... når elnettet slår inn på den. Vi har begge nevnt at det sikkert er noe hardwarefeil, og du selv mente det kan være skjermkort eller psu. At psuen ser fin ut i bios trenger ikke bety at den er stabil. Feilen oppstår sporadisk, gjør den ikke? Riv ut alt du ikke trenger, så fyrer du den opp - går bort og slår lyset av og på til du blir blå. Går det bra, så sett inn en og en komponent igjen til du finner synderen. Jeg husker en Brick-modell (god og gammel) man slet enormt med under produksjon. Det kom så tåpelig feil på dem at det var umulig å finne utav - helt til man dro ut alle komponenter og testet fra minimum. Idet CD-Romen ble koblet til startet sirkuset. CD-Romen virket på alle de andre modellene, bare ikke på denne ene serien. Ingen vet hvorfor. Lenke til kommentar
Ruginho Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg prøvde å ta ut det jeg ikke trengte som ekstern harddisk, CD-ROM og lignende. Problemet oppstod også da. Har også prøvd å ta ut hver og en av RAM-brikkene for å teste om det er en av de som er problemet, men det er ingen forskjell. Jeg kan bekrefte at ja - PCen klikker ofte når jeg skrur av lyset på badet. Jeg stod nettopp og skrudde av og på lyset omtrent 10 ganger, så klikket PCen, og skjermen ble helt svart og reagerte ikke. Jeg prøvde igjen like etterpå, og det samme skjedde. PCen står og durer og alt ser ut som bare det er skjermbeskytter som er på, men nei. PCen reagerer ikke på noe som helst og jeg må skru den helt av og på. Derfor mistenker jeg at Skjermkortet er synderen, men når PCen klikker pga. strøm på badet virker det jo logisk at det er PSUen. Derfor jeg går litt i surr Når PCen klikker av lyset på badet går også den eksterne harddisken opp som førsteprioritet på bootingen, det skjer ikke når jeg får BSOD eller skjermen blir svart og høytalerne durer (uten innvirkning fra lyset på badet). Da jeg skulle oppdatere drivere til den eksterne harddisken (Western Digital Essential 1TB) så jeg at det hadde vært noen konfliktproblemer med Logitech Webcameraer. Jeg har Logitech tastatur og mus, så jeg trodde dette hadde en sammenheng, men det virker ikke som det. Jeg har nå oppdatert alle drivere jeg kommer på, men fortsatt finner jeg ingen synder. Jeg skrudde også fra hverandre bortimot hele PCen idag for å se om det var noe feil, det eneste jeg fant var en liten trebit på 2-3 cm så lå på hovedkortet, men det kan vel ikke ha noe å si. Aner virkelig ikke åssen den har forvillet seg inn der riktignok. Flere tips? Blir gal av dette her! Burde jeg formatere til en annen versjon av Windows? Har Windows 7 Ultimate x64. Selv om jeg tviler på det har noe relevans legger jeg med navn på tastatursettet, sånn i tilfelle: Logitech S 510 Cordless Keyboard. Lenke til kommentar
ixa Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Nå har du testet ned til PSU,HK,RAM,HDD,VGA,SKJERM? Enkleste feilsøkinga nå blir vel å bytte ut med andre komponenter. Har du koblet fra alt av eksternt utstyr? Mus, tastatur o.l.. Det trenger ikke være PSUen bare pga det skjer ifm lysbryteren. Er lysbryteren gåen kan jo det finne veien inn i PCen uten å påvirke annet enn det svakeste leddet. Blir som en lynskade det - hekkan å finne utav. En trebit på hovedkortet trenger ikke å bety noe, men den kan også bety alt... Hvis du tenker logisk på det - hvorfor skulle pcen din slå seg av / låse seg når du slo av og på lyset et par ganger pga du har feil versjon av windows installert? Det kunne kanskje hjulpet på at maskinen hang seg, men du har fremdeles en komponent som blir påvirka av endringer i elnettet. Lenke til kommentar
Ruginho Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Nå har jeg prøvd litt av hvert, men fortsatt virker alt å være like galt. Fant ut at det kunne ha noe med Daemon Tools å gjøre, fordi det hadde hatt noen problemer sammen med ekstern harddisk for noen andre. Etter å ha slette Daemon Tools (Har ingen andre ISO-programmer) og koblet ut harddisken hjalp det fortsatt ikke. Jeg kan derfor utelukke at trebiten var synderen Noen idéer videre? Er skikkelig lei nå.. Lenke til kommentar
Ruginho Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg prøvde å spille GTA nettopp, og når PCen som vanlig klikket etter omtrent 1 minutt oppdaget jeg en pipelyd som antageligvis kom fra Harddisken, WD Caviar Green 1 TB 64MB Cache (10EARS). Jeg har aldri hørt den lyden før når PCen har klikket, så jeg ble litt nysjerrig. Jeg googlet litt rundt, men fant ingenting om lignende problemer knyttet til harddisken. Hva tror dere? Er det noen måte å feilsøke harddisken på med sånne problemer? Jeg har en gammel harddisk jeg kan benytte, men da må jeg innstallere alt av drivere på nytt. Tenker jeg skal prøve spill og andre ting som har forårsaket problemer tidligere med den andre harddisken i løpet av helga, men vil såklart prøve å fikse den nåværende disken, da den har 5x så stor kapasitet Har også vært i kontakt med Komplett som foreslo at det kunne være en jordingsfeil på kabinettet som var årsaken. Dersom Harddisk-teorien min feiles, vil jeg prøve å sette alle delene inn i det gamle kabinettet mitt. Flere tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå