Gå til innhold

Vannlekkasje i baderomsveggen og gulvet

Anbefalte innlegg

For 8 mnd siden fant jeg ut ved en tilfeldighet at det var blitt råte skader i baderomsveggen. Jeg aner ikke omfanget, men har ikke brukt vann/dusj siden da.

For 6 mnd siden tok jeg kontakt med forsikringsselskapet over eierskifteforsikringen, men de mente jeg ikke hadde noe forsikringssak da jeg kjøpte "Som den er".

Javel tenkte jeg, og ville prøve å se på forsikringen jeg har gjennom Borettslaget. Så jeg tok kontakt med forsikringsselskapet som er gjennom Borettslaget jeg bor i. De sa da at jeg ikke kunne få dekket noe av skadene med mindre det var brudd på et rør i veggen. Men jeg vet ikke om hva som er i veggen ennå.

Fortvilt som jeg er, så har jeg nesten gitt opp. Men nå fikk jeg vite av en venn at jeg muligens ikke burde gått frem slik mot forsikringsselskapet. Han sa de løy for å bli kvitt meg.

Har jeg noen rettigheter her? Bør jeg velge en murmester, rørlegger eller takstmann til å hjelpe meg til å sjekke ut skadeomfanget?

Vil helst at dette skal koste så lite som mulig. Og jeg aner ikke om det er noe poeng å bruke masse penger og tid på en av disse 2 forsikringssakene.

Endret av s1gnal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ditt eget forsikringsselskap dekker nok ikke skader som følge av at rommet ikke er bygd forskriftsmessig (ikke tett membran), kun skader som kommer av en plutselig ytre årsak, f.eks. brudd i skjult rør.

Selger/eierskifteforsikringen skal imidlertid dekke slike mangler, og jeg tviler på om argumentet "kjøpt som den er" er godt nok som ansvarsfraskrivelse derfra...

Lenke til kommentar

Jeg sa ifra til forsikringsselskapet med engang jeg visste hvem jeg skulle sende mail til. Altså 2 mnd etter på. Når de sier at jeg "kjøpte den som den er", da regnet jeg med at jeg ikke hadde noe rettigheter.

En som bor like bortenfor meg/under meg (samme type leilighet), kjøpte leiligheten nettopp. Han fikk sjokk da han oppdaget råteskader i gulv og vegger. Han tok kontakt med først en takstmann, som ikke var særlig begjelpelig med å beregne skadeomfanget. Så han tok kontakt med enda en takstmann, og denne takstmannen sa at det var skader for 150000kr. Han har samme forsikringer som meg, men han fikk utrolig nok dekket skadene av forsikringen i borettslaget. Han måtte kun betale egenandelen.

Rart at jeg blir nektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...