Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sidemåls cheatsheet - tips og regler man burde kunne til eksamen

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Det er fortsatt en stund til eksamen/tentamen i sidemål. Dog tenkte jeg at vi kunne ha en tråd hvor vi delte tips og triks og relger og slikt som kan være nyttig å huske på til eksamen/tentamen for å gjøre det hele litt enklere. Legger selv ved en Office 2010 og PDF-fil av de nynorskreglene jeg selv har, så kan dere enten lese, endre eller gjøre hva dere vil i grunn.

Bare husk; ikke noe snakk om å bruke oversettelsesprogrammer. Hold det til regler og slikt om sidemål.

Nynorsk grammatikk.docx

Nynorsk grammatikk.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Har lest" er faktisk ein svært vanleg feil. Det heiter nemleg "har lese" på standardnynorsk, og dette er eit sterkt verb. "Hjalp" er òg feil - det heiter "hjelpte".

Er jo alltids greitt å veta at desse vanlege orda «oppfører» seg annleis. :thumbup:

Lenke til kommentar

Får å være ærlig, så synast eg at nynorskundervisninga me har fått er for dårleg. Det forventast nesten at me skal lese på eiga hand, noko som mange ikkje gjer, og dei brukar heller tida på å seie at nynorsk bør fjærnast.

Som du ser, skriv eg elendig nynorsk. Håpast at sensoren er «snill» nok til å ikkje terpe på småfeil.

Eg satsar på femmersjiktet i begge molforma, men ein får sjå korleis det går! ;)

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Eg kom på eit godt tillegg i kategorien for -st-verb. Dei kan faktisk delast inn i tri grupper akkurat som dei vanlege verba, og dei oppfører seg deretter;

st-form av e-verb:

å synast - synest - syntest - har synst

å høyrast - høyrest - høyrtest - har høyrst

st-form av a-verb:

å talast - talast - talast - har talast

å lykkast - lykkast - lykkast - har lykkast

st-form av sterke verb:

å finnast - finst - fanst - har funnest

å komast - kjemst - komst - har komest

st-form av uregelmessige verb:

å gjerast - gjerst - gjordest - har gjorst

å sjåast - sest - sågst - har sest

Som de sikkert ser, er desse formene enormt kronglete, vanskelege å hugsa på og dei skapar ofte problem. Prøv å unngå dei når du kan! Det einaste viktige her er å veta at "vi sjåast" og "eg synast" er feil, medan "vi sest" og "eg synest" er riktig. Slikt imponerer! :thumbup:

Endret av mosleth
Lenke til kommentar

Thank you! :D

Får håpe at sidemåleksamensoppgåvane ikkje er så jævlege som dei på hovudmåleksamen i dag. Eg skal i det minste ha med post'n din til eksamen ;)

Det er bra at det er nestan ei heil veke til eksamen i nynorsk sidemål da.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...