Gå til innhold

hva er energimerkning G for noe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

''Normal god overflate og utvendig standard. Boligen har setningskader. Fullstendig informasjon om objektet kan fås ved å nedlaste komplett prospekt eller henvendelse til megler. Boligen selges fra Protector forsikring etter en hevingssak. Interressenter forplikter seg til å sette seg inn i boligsalgsrapport fra West Takst og Rådgivning AS, datert 27.04.2011, Teknisk notat fra NGI, datert 31.05.2009 og Stevning til Romerike Tingrett, datert 29.08.2008. Selger har ikke kjenskap til boligens stand utover det som fremkommer i nevnte dokumenter.''

Ord som jeg har hevet er ord jeg ikkke forstår i teksten over. Vet du hva disse ordene betyr?

takk på forhånd

Lenke til kommentar

Setningsskader kommer av setninger i jord, dvs at jorda synker litt sammen (blir komprimert) på grunn av vekt av hus, endringer i grunnvannsforhold i jorda og/eller andre faktorer. Hvis setningen er er ujevn, dvs at en del av huset synker fortere enn en annen, kan dette føre til skader på huset, ofte oppsprekking av betong, grunnmur og lignende.

Lenke til kommentar

att det er en hevingssak her antar jeg betyr at huset ble solgt men kjøper fant så mange/store/alvorlige feil i forhold til pris og forespeilet tilstand at kjøperen tok opp en sak mot salgsforsikringen, her Protector, for å heve kjøpet.

så nå selger protector huset for å dekke inn mest mulig av tapet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...