Gå til innhold

Trenger hjelp! - FORT!

Anbefalte innlegg

Jeg klokka opp mine 2*256ddr pc2100 til 200% så dom som jeg! dvs. fra 166mzh til 343 eller no. Hadde selvsagt ingen planer å kjøre med dette, jeg skulle bare teste systemet en gang med det! Jeg save'a i bios, og omstarta. Da ville ikke dyret slå seg på! Kommer "bipe" feilmelding fra hovedkortet, og en nr. feilkode. Denne dreier seg overraskende nok om minnet.

Det jeg lurer på!; Hvordan kan man loade default setings på biose, når man ikke har tilgang til den??? Trakk ut strømkablen til den, men det gjorde ikke biffen! Har et Epox 8rda pluss! Trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold inne "insert" knappen på tastaturet når du starter maskinen. Dette skal normalt starte maskinen opp med standardinnstillinger. (Det er mye mulig du må prøve 2-3 ganger før det funker)

Dersom dette ikke hjelper er du nødt til å resette bios, dette gjøres med en jumper på hovedkortet. Fremgangsmåten finner du i manualen til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Er ikke verre enn å resette CMOS.

Hvor du finner den på ditt hovedkort står garantert i manualen. Hvis ikke kan du jo lete deg frem. Du ser etter 3 pinner hvor 2 av dæm blir dekket av en jumper lik de som står på cdrom/dvd/brenner/harddisk osv.

Du skal enkelt nok flytte denne jumperen.

Hvis jumperen står på de to første pinnene så flytter du den til de to siste for et par sekunder (uten at maskinen er på og etter strømkabel er dratt ut. Og du selvfølgelig har avmagnetisert deg selv).

Altså står jumperen i pin 1 og 2 flytter du den til 2 og 3.

Står den i 2 og 3 til vanlig så flytter du den til 1 og 2 igjen.

Ha den der i ca. 5 sekunder før du flytter den tilbake og starter maskinen igjen.

Hvis dette ble for vanskelig så kan du også ta ut bios batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...