Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vippeprøve - har jeg noen sak? [matte]

Anbefalte innlegg

Heisann. Er veldig uenig med læreren min når han sier at jeg skal ha en vippeprøve (som kommer midt i eksamensperioden, selvsagt). På heldagsprøvene etter jul har jeg fått henholdsvis 5 og 4/5. Til jul fikk jeg 5 i standpunkt. (sterk riktignok - 5/6 og 5 på heldagsprøvene). Hvordan kan jeg da på noen som helst måte vippe mellom fire og fem? Personlig forstår jeg det ikke i det hele tatt og jeg er svært redd for at jeg skal få firer på denne vippeprøven og at han på en eller annen finurlig måte skal greie å vippe meg ned.

Endret av mentalitet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heia

Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet læreren for et møte, evt. fått hjelp fra noen i administrasjonen som moderator i samtalen (særlig om du og læreren ikke har en helt god tone).

Det er rimelig at du i det minste får oversikt over karaktergrunnlaget ditt i faget.

Når man setter en avsluttende karakter på bakgrunn av en (1) prøve kaller man dem som ofest for eksamen :p

Lenke til kommentar

Se over hvilke emner du har fått dårlige resultater på. Karakteren skal ikke være en test-score, men en indikasjon på måloppnåelse. Spør lareren din om du kan ta det emnet eller de emnene som gjorde at du fikk 4/5 på den siste heldagsprøven.

Jeg skal ha vippeprøve den 27., men da ligger det mellom 5 og 6. :D

EDIT: ^Eksamen har ikke noe med standpunkt å gjøre.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

EDIT: ^Eksamen har ikke noe med standpunkt å gjøre.

Sant det. Jeg bare synest vippeprøver er en uting. Om en lærer ikke har klart å vurdere dine evner i løpet av et helt skoleår, synest jeg det er urimelig å la en slik avgjørelse komme etter en enkeltprøve (da en vippeprøve).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...