Altobelli Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Heisann. Er veldig uenig med læreren min når han sier at jeg skal ha en vippeprøve (som kommer midt i eksamensperioden, selvsagt). På heldagsprøvene etter jul har jeg fått henholdsvis 5 og 4/5. Til jul fikk jeg 5 i standpunkt. (sterk riktignok - 5/6 og 5 på heldagsprøvene). Hvordan kan jeg da på noen som helst måte vippe mellom fire og fem? Personlig forstår jeg det ikke i det hele tatt og jeg er svært redd for at jeg skal få firer på denne vippeprøven og at han på en eller annen finurlig måte skal greie å vippe meg ned. Endret 20. mai 2011 av mentalitet Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Lærere skal vel i teorien ikke vurdere deg utifra det du gjør utenom planlagte vurderinger? Så når du har fått 4/5 og 5 så burde det være en svak 5 etter min mening... Lenke til kommentar
Kristine Ask Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Heia Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet læreren for et møte, evt. fått hjelp fra noen i administrasjonen som moderator i samtalen (særlig om du og læreren ikke har en helt god tone). Det er rimelig at du i det minste får oversikt over karaktergrunnlaget ditt i faget. Når man setter en avsluttende karakter på bakgrunn av en (1) prøve kaller man dem som ofest for eksamen Lenke til kommentar
stifa Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Se over hvilke emner du har fått dårlige resultater på. Karakteren skal ikke være en test-score, men en indikasjon på måloppnåelse. Spør lareren din om du kan ta det emnet eller de emnene som gjorde at du fikk 4/5 på den siste heldagsprøven. Jeg skal ha vippeprøve den 27., men da ligger det mellom 5 og 6. EDIT: ^Eksamen har ikke noe med standpunkt å gjøre. Endret 22. mai 2011 av stifa Lenke til kommentar
Kristine Ask Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 EDIT: ^Eksamen har ikke noe med standpunkt å gjøre. Sant det. Jeg bare synest vippeprøver er en uting. Om en lærer ikke har klart å vurdere dine evner i løpet av et helt skoleår, synest jeg det er urimelig å la en slik avgjørelse komme etter en enkeltprøve (da en vippeprøve). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå