DanieI Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hei, jeg trenger hjelp til å finne et bra oppsett som jeg kan bruke til å høre på musikk, å se på film og til pcen. Jeg har ikke så mye kunnskap når det gjelder høyttalere så jeg vet ikke hva jeg burde se på. Men såvidt jeg har forstått så må jeg ha en forsterker og et par høyttalere for å få god lyd og bass. De eneste kravene mine er at jeg må kunne ha høyt volum og det må være god bass da disse høyttalerne skal brukes mest til musikk, i tillegg håpte jeg at det skulle være mulig å koble iPhonen min til anlegget. Og jeg er villig til å betale 4000-5000,- totalt. Viss jeg har glemt noe så er det bare å si ifra Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hei, jeg trenger hjelp til å finne et bra oppsett som jeg kan bruke til å høre på musikk, å se på film og til pcen. Jeg har ikke så mye kunnskap når det gjelder høyttalere så jeg vet ikke hva jeg burde se på. Men såvidt jeg har forstått så må jeg ha en forsterker og et par høyttalere for å få god lyd og bass. De eneste kravene mine er at jeg må kunne ha høyt volum og det må være god bass da disse høyttalerne skal brukes mest til musikk, i tillegg håpte jeg at det skulle være mulig å koble iPhonen min til anlegget. Og jeg er villig til å betale 4000-5000,- totalt. Viss jeg har glemt noe så er det bare å si ifra Ville tatt meg en tur på nærmeste hifibutikk og hørt. iPhone har vel minijack? Da trenger du bare en kabel med minijack i ene enden som deler seg til RCA (En hvit og en rød kontakt) i den andre enden. Bruker en sånn selv til kassettspiller, mp3spiller osv. Som anlegg har jeg NAD-forsterker og Dali Concept-høytallere. For å spare penger så kan du kjøpe brukt kanskje. Har dali concept 6, de har godt basselement så du trenger ikke sub. Du kan jo bygge ut anlegget senere om du vil. Ta en titt på finn.no: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&keyword=dali+concept Ellers mye bra hifi der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå