Gå til innhold

Klipte ut bilder, skulle kopiere. Nå ALT borte.

Anbefalte innlegg

Min gode mor har vært på PC-en for å ta en sikkerhetskopi av alle bildene hun har i mange årene oppover.

Men så var det slik at hun klipte de ut og skulle lime inn, og sånn ca midt i kopieringa kom det opp en feilmelding (som hun bare klikka bort uten å lese, DOH!) og nå er ALT borte. Enda smartere var det når hun restarta maskina så det ble borte fra utklipstavla.. Jeg har kjørt en gjenoppretting av slettede filer på harddisken, men kan altså ikke finne de i det heletatt.

Noen med litt mer erfaring innen recovery og muligens veit svaret på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve med et verktøy som finner slettede filer, linux har også slike verktøy men siden disken er frisk så er det kanskje ikke noe poeng å begynne med det da det er over snittet komplisert.

Det finnes helt sikkert noe shareware som kan hjelpe dere, jeg bruker linux til slikt så jeg vet ikke navnet på windows baserte løsninger. Et kjapt søk fant en side med programmer som det ihvertfall påstås at er gratis.

http://www.pcworld.com/downloads/collection/collid,1295-order,1-c,downloads/files.html

Lenke til kommentar

Jeg bruker mest Getdataback (ikke gratis - prøveversjonen lar deg dog SE om den finner filer å hente ut, men lar deg ikke kopiere uten lisens). Andre alternativer finnes inkludert gratisalternativer, men disse har jeg liten erfaring med for det meste etter jeg begynnte å bruke Getdataback.

Hvis den fysiske disken som du har bildene på (kopierte fra) er den samme som OS'et kjører på bør du øyeblikkelig SLUTTE å boote denne opp. OSet vil skrive til disken her og der og ødelegge filer som kan fremdeles gjenopprettes. Du bør koble denne disken til en annen maskin (eller som en sekundør harddisk som du ikke booter fra) slik at ingenting skrives til den intill du har reddet ut bildene dine.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...