Gå til innhold

Vil verden ende imorra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sakset fra VG.

Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai.

Det er altså regnestykket han kom frem til.

Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da plusser de tre tallene med hverandre får man 32. Om man så ganger 32 med 32 med 32 får man 32768. Til slutt plusser man på 15 som er antall år Moses jobbet som tømmermann og ganger svaret med seg selv: 32783 * 32783 = 1074725089. Folkens, dere trenger ikke å bekymre dere ennå; dommedagen kommer ikke før om 11963784 år :w00t:

Lenke til kommentar

Vi klarte oss... Puh!!!

Trodde et øyeblikk der at vi var kokt mat gitt... Merkelig nok skjede det ingenting....

Da er det bare å sette seg ned å vente på neste religiøse knotnisse som har "snakket" med gud.... Hvor er mental instutisjonene når man trenger dem sier jeg... Fyren er jo helt åpenbart gal...

Lenke til kommentar

Sånn går det når du prøver å blande inn tilfeldig matematikk og vitenskap med religion / det som står i en 2000-år gammel bok.

Du kan ikke gjøre nøyaktige kalkulasjoner på/med noe du ikke engang vet nøyaktig alder på engang. Og ikke nok med det. Kalkulasjonene er kun basert på enkle addering og multipliseringsteknikker. Hvis jeg rent hypotetisk godtar at det finnes en høyere makt som er allmektig, så er det vel ikke søkt om han også er i stand til litt mer avansert matematikk enn addisjon og multiplisering. Kanskje det er snakk om komplekse tall... kanskje vi må regne med matriser..etc... :whistle:

• Liker 1
Lenke til kommentar

nei siden som det står ovenfor så er det bare Gud som vet det. Uansett så er det umulig for et menneske predikant, astronom, fysiker eller average joe og vite akkurat når jorden eller menneskeheten skal gå under.

jepp, akuratt det skjønner de fleste av oss, derfor syntes jeg det er ekstra tankevekkende at en (gammel) predikant som har sysslet med bibelen hele livet, kan begi seg ut på slik "ugudelig handling". (og er jo ikke første gangen heller)

Hvordan kan han bli så blind?

Fyren er jo 89 år. Tipper jeg å er litt skrullete i hodet når jeg blir så gammel :p

Lenke til kommentar

Lurt på, er det noen her som vet navnet på den sekten som har en teori ang. topp-stenene på pyramidene i Egypt? Var en tese om at når(hvis) disse ble funnet og satt på plass (på tre pyramider elns.) så ville det oppstå en Stargate effekt hvis jeg ikke husker feil(?) :D

Ikke dommedag/undergang, men skulle skje litt av hvert.

Lenke til kommentar

Vi burde i det minste forstått at dette kom til å foregå på det spirituelle planet.

Det burde du forstått ja.

Hvordan ellers skal de kunne vite hvem de skal ta med opp til himmelen enn ved å ha en kraftig kamp på det spirituelle planet som ingen av oss som ikke tror kan se.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg googlet judgement day og fikk datoen 21 mai 2011. det var ikke noe særlig koslig. så hvordan kan verden ende både den 21.mai 2011 og 21 des 2012?

Det tar litt tid å ødelegge, serru ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...