Mr.M Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 dæven its a sign, Eyjafjellagjøkur! hvordan kunne vi glemme det Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Der sa det pang i en vulkan på Island. ITS THE END!!!11 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg som roter, eller er det fortsatt en del timer igjen til "deadline"? 18.00 Local Time, og mannen befinner seg i California, vil vel si utpå søndag her? Lenke til kommentar
osloru Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg sluttet på jobben, droppet skolen, forlot min kjæreste, brukte opp alle pengene mine på grunn av verdens undergang!!! so it's better to happen!!! Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg som roter, eller er det fortsatt en del timer igjen til "deadline"? Tror vi begge rotet, for jeg lurte på det samme! Wikipedia kan derimot fortelle at deadline har vært! Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg sluttet på jobben, droppet skolen, forlot min kjæreste, brukte opp alle pengene mine på grunn av verdens undergang!!! so it's better to happen!!! No, you didn't.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 deadline har vært! jau, fikk det bekreftet av pizzabudet som nettopp var på døra Det foregår ikke noe mistenkelig der ute, bare å slappe av Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 det var bare litt forsinket Island er snart borte http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10094079 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Vil vel påstå at finnanskrisen var værre for menneskeheten på Island en denne putrevulkanen som nå strengt talt er noe som skjer nesten hvert eneste år (more or less). Dog, om det er dette som er starten på dommedag, så må jeg jammen meg si det startet sakte. Skal vi pines til døde eller?.... Ja, for oss gjennomsnittelig bleike nordmenn generelt, så er det vel dommedag verdig at en askesky forhindret oss i vår årlige sydentur. Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Vil vel påstå at finnanskrisen var værre for menneskeheten på Island en denne putrevulkanen som nå strengt talt er noe som skjer nesten hvert eneste år (more or less). I følge VG var siste vulkanutbrudd i 2004, og det skjer i gj. snitt hvert femte år (om jeg ikke glemmer veldig fort). Dog, om det er dette som er starten på dommedag, så må jeg jammen meg si det startet sakte. Skal vi pines til døde eller?.... Ja, for oss gjennomsnittelig bleike nordmenn generelt, så er det vel dommedag verdig at en askesky forhindret oss i vår årlige sydentur. Det var jo det han sa, de virkelig kristne ville komme til himmelen i dag, mens vi skulle bo her mens gjorde "sakte" ble ødelagt i løpet av et halvt år Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Tja, det er jo ikke SÅ lenge siden det ikke stod annet enn om vulkanen som ødela alt for flytrafikken i hele (nord) europa i VG, så det må i såfall være at du glemmer litt raskt, eller at VG ikke har søkemotoren deres i orden ja. F. eks fra omtrendt samme periode i 2010: "Flytrafikken i Europa er kraftig rammet av vulkanutbruddet på Island. Antall flygninger er mer enn halvert." Det var jo det han sa, de virkelig kristne ville komme til himmelen i dag, mens vi skulle bo her mens gjorde "sakte" ble ødelagt i løpet av et halvt år Japp, det som gjør det hele til en solid liten tvisst. Men nå vil jeg også påstå at kriste er minst like bleike i Norge, og tviler på at flyselsakpene vil gi disse noen bedre rettigheter. Hadde dog vel kaaaaanskje forventet en noe mer fysisk smerte enn det å måtte gå en sommer uten sommerfargen. Endret 22. mai 2011 av Andrull Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Sakset fra VG. Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai. Det er altså regnestykket han kom frem til. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Hvor fikk han det fra at 5 er forsoning, 10 er fullkommenhet og 17 er himmelen, og hvorfor skal man gange dem med hverandre, og hvorfor skal man opphøye produktet av disse tallene i annen potens for å få antall dager? Virker som om han har dratt tilfeldige tall ut av lufta og snekret sammen noe som gir dommedag i hans levetid. 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg lurer på om denne utregningen tar hensyn til +-7 årene i usikkerhet på Jesu fødsel og overgangen fra Juliansk til Gregoriansk kalender... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Ikke noe noe å lure på. Karen er daua og begravd for lengst. Vi slipper å se trynet på'n god stund. It's over, you guys. We made it through the night. 22. mai 2011, hipp hurra! Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13489641 Some believers expressed bewilderment or said it was a test from God of their faith, after the day passed without event. Hadde vært hyggelig om vi for en gangs skyld kunne sett noe slikt som "Former believers have now realized it was all a giant load of shit". 6 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Ja, en kan jo håpe. Er jo forhåpentligvis de som også tenkte det. Kanskje det har sådd litt tvil. Men de som tror på dette aller mest har vel denne 'illusjonen' såpass dypt printet inn i hjernen at det ville nesten vært fatalt om du skulle revet det bort. Det ville jo nødvendigvis betyd rimelig store omveltninger i hjernen, og man tar bort "grunnmuren" som de kanskje har bassert store deler av livet sitt på. Det skal derfor ganske mye til for å omvende noen på en dag. (gjelder generelt sterkt reiliøse) For ikke å snakke om at disse personene gjerne er ganske sta 'in the first place'. Endret 22. mai 2011 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå