Andrull Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hva er defenisjonen på dommedag da? At kun planeten jorden går under? At menneskeheten dør? Eller trengs bare en viss prosentandel? Jorden vil såklart gå under, men at menneskeheten gjør det er jo på langt nær like sikkert. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Kirken har aldrig i sine to tusen år gått ut med noen dato for verdens ende. Fordi Gud har sagt at ingen vet når verdens ende kommer, ikke englene i himlen, ikke engang Jesus. Da vet heller ikke en 90 år gammel skrulling det. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Dommedag er spådd i koranen også (?), at det er bare Allah som vet når den kommer. Selv om du er ateist så vil du ikke slippe unna (mener ikke at DU kommer til å oppleve det) en form for dommedag, ved Super- Nova, svarthull, astroide, atomkrig, istid etc. Ja ikke sant, les i andre post: Fordi verden skal gå under hver eneste dag Så, vis Allah vil kan dt lissom skje nå..du trenger ikke å gå rundt å bekymre deg om en dato.englene vil blåse i en sånn greie også vil det komme en høy lyd ..alle dør , ellers er det sikker også det du sier, jeg vet ikke helt sånn konkret. Endret 21. mai 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Om 4.5 millarder år. Garantert av meg. Any takers? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Vær så snill, utsett dommedag i minst 26 timer slik at vi kan få med oss avslutningen av sesongs Premier League! 7 Lenke til kommentar
Doderlein Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Oppfordrer til å gi opp kristendommen, og bli muslimer ateister istedet da slipper dere å bekymre dere om dette maset. Endret 21. mai 2011 av Doderlein 5 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 The Ultimate battle; Rev. Harold Camping vs Snåsamannen Ang. forskjellig religiøst ståsted (eller fravær av slikt) så er det fiffige med slike dommedags-profetier eller overnarturlige fenomener at vi liksom aldri tør avskrive det helt? Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Har ikke lest gjennom alt, men verden ender ikke før 21. oktober! "The Rupture" starter i dag Men jeg har en sterk følelse av at Harold Camping har tatt feil, igjen... Han "spådde" at det samme skulle skje 6. desember 1994. Sist jeg sjekket, så spinner jorden, og de vi er glad i eksisterer enda Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Vær så snill, utsett dommedag i minst 26 timer slik at vi kan få med oss avslutningen av sesongs Premier League! Støttes. Jeg har lyst til å få med meg gullfeiringen til United! 4 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Har ikke lest gjennom alt, men verden ender ikke før 21. oktober! "The Rupture" starter i dag Er Harold Camping litt lur, så gjemmer han og et par andre seg fra og med i dag og helt frem til 21. oktober. Da vil sekten tro at han hadde rett. 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Vær så snill, utsett dommedag i minst 26 timer slik at vi kan få med oss avslutningen av sesongs Premier League! Støttes. Jeg har lyst til å få med meg gullfeiringen til United! Forresten, Manchester - Blackpool, skulle den vises på Tv2 Zebra grunnet streik, eller var det tull? Kilde: http://www.na24.no/article3154449.ece Likevel, finner ikke noe på tvguide.. Endret 21. mai 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Den skal vises på TV2 Zebra ja, grunnet streik i Tippeligaen. Det et nok bare guiden som ikke er helt oppdatert. Men dette er off-topic så jeg foreslår at vi kommer tilbake til temaet. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Den skal vises på TV2 Zebra ja, grunnet streik i Tippeligaen. Det et nok bare guiden som ikke er helt oppdatert. Men dette er off-topic så jeg foreslår at vi kommer tilbake til temaet. Å neeeeiii! Dommedagen har nådd tippeligaen !! Hva er neste offer? Premierleague? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hva er defenisjonen på dommedag da? At kun planeten jorden går under? At menneskeheten dør? Eller trengs bare en viss prosentandel? Jorden vil såklart gå under, men at menneskeheten gjør det er jo på langt nær like sikkert. Hvis jorden går under, så vil vil vel ikke menneskeheten overleve? Skjønte ikke den helt Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hva er defenisjonen på dommedag da? At kun planeten jorden går under? At menneskeheten dør? Eller trengs bare en viss prosentandel? Jorden vil såklart gå under, men at menneskeheten gjør det er jo på langt nær like sikkert. Hvis jorden går under, så vil vil vel ikke menneskeheten overleve? Skjønte ikke den helt Jorden kommer til å abli slukt av solen under dens ekspansjon senere i syn livssyklus, forhåpentligvis har da menneskene reist til andre planeter og bosatt seg der Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hva er defenisjonen på dommedag da? At kun planeten jorden går under? At menneskeheten dør? Eller trengs bare en viss prosentandel? Jorden vil såklart gå under, men at menneskeheten gjør det er jo på langt nær like sikkert. Hvis jorden går under, så vil vil vel ikke menneskeheten overleve? Skjønte ikke den helt Nei, hvis du ser på hva menneskeheten på 2000 år har klart (eller snevre inn til 100 år om man virkelig ønsker å se det gå raskt for seg), så har jeg faktisk ingen tvil om at vi kommer til å utforske større del av universet.Selv den dag i dag så er det faktisk de som lever i lengre perioder ute i verdensrommet, og selv om de (foreøpig) ikke er selvforsynt, så skal det forholdsvis ikke så altfor mye til før vi kan snakke om at vi ikke trenger jorden. In Other words: Om jorden i dag forsvant eller kollapset så hadde ikke menneskeheten død ut momentant, og selv om det ikke er så store sjangser for at de stakkarene ute i verdensrommet vil overleve uten jorden på sikt, så bør dette problemet kunne løses med litt forberedelser. Det høres kanskje noe rart ut, men om jorden faktisk var truet, og mennesker satte av en del mer ressursjer for å redde seg, så hadde de ikke hatt noe som helst problem med å bosette seg på f. eks Mars. Eneste som kreves er at de fant større mengder vann der. For teknologien er der, men på grunn av mangel på ressursjer og satsing så går det desverre ikke så altfor raskt. I svært korte trekk: Vann + Energi = brennstoff og oksygen = Mennesker/maskiner = CO2 = Planter og dyreliv = bærekraftig utvikling Vi har Energi (sola), og vi har (nesten) funnet vann. Om Jorden ikke har gått under innen år 2150, så skal du ikke se bort fra at menneskeheten som en art, faktisk ikke trenger jorden for videre overlevelse. Selv om det sikkert er veldig fordelmessig at jorden i det minste fortsetter i et par hundre/tusen år til. De 4,5 Milliardene jorden og mars har igjen av sin levetid er vel og merke mer enn nok til at vi helt sikkert har flyttet enda lengre inn i galaksen, og funnet en annen stjerne å utnytte. 3 Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Her er noen beroligende artikler fra Cracked: 7 Horrible Ways The Universe Can Destroy Us Without Warning 5 Ways The World Could End (You'd Never See Coming) 1 Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Håper ikke verden går under i dag/morgen, for jeg gledet meg så inderlig til 21. desember 2012... Signerer den! Jeg gleder meg virkelig til neste år, for om det skjer har jeg ingenting å frykte... og skjer det ikke kan jeg sitte å le av alle de troende Jeg har forøvrig funnet ut hvordan de "rette" troende skal komme til himmelen i dag. De hjernevaskede må stå for sin egen vei til himmelen, og vi som ikke tror blir igjen på jorden (= helvete). Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hvis jorden går under, så vil vil vel ikke menneskeheten overleve? Skjønte ikke den helt Nei, hvis du ser på hva menneskeheten på 2000 år har klart (eller snevre inn til 100 år om man virkelig ønsker å se det gå raskt for seg), så har jeg faktisk ingen tvil om at vi kommer til å utforske større del av universet.Selv den dag i dag så er det faktisk de som lever i lengre perioder ute i verdensrommet, og selv om de (foreøpig) ikke er selvforsynt, så skal det forholdsvis ikke så altfor mye til før vi kan snakke om at vi ikke trenger jorden. In Other words: Om jorden i dag forsvant eller kollapset så hadde ikke menneskeheten død ut momentant, og selv om det ikke er så store sjangser for at de stakkarene ute i verdensrommet vil overleve uten jorden på sikt, så bør dette problemet kunne løses med litt forberedelser. Det høres kanskje noe rart ut, men om jorden faktisk var truet, og mennesker satte av en del mer ressursjer for å redde seg, så hadde de ikke hatt noe som helst problem med å bosette seg på f. eks Mars. Eneste som kreves er at de fant større mengder vann der. For teknologien er der, men på grunn av mangel på ressursjer og satsing så går det desverre ikke så altfor raskt. I svært korte trekk: Vann + Energi = brennstoff og oksygen = Mennesker/maskiner = CO2 = Planter og dyreliv = bærekraftig utvikling Vi har Energi (sola), og vi har (nesten) funnet vann. Om Jorden ikke har gått under innen år 2150, så skal du ikke se bort fra at menneskeheten som en art, faktisk ikke trenger jorden for videre overlevelse. Selv om det sikkert er veldig fordelmessig at jorden i det minste fortsetter i et par hundre/tusen år til. De 4,5 Milliardene jorden og mars har igjen av sin levetid er vel og merke mer enn nok til at vi helt sikkert har flyttet enda lengre inn i galaksen, og funnet en annen stjerne å utnytte. Interessante perspektiver, Andrull Og kanskje vi tilogmed snubler over fjerne sivilisasjoner der ute, det kan jo heller ikke utelukkes, slik at vi kommer til "dekket bord". Men da bekymrer jeg meg plutselig for at tenk om de ikke har samme europeiske demokratimodel eller kvinnerettigheter med kjønnskvotering osv. som oss?? Er det ikke fare for at vi på sedvanlig måte vil prøve å "omvende" disse samfunnene (gjerne med våpenbruk), og dermed gjøre oss upopulære? I worst-case scenario blir vi sparket ut i rommet igjen på endeløs bane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå