Gå til innhold

Vil verden ende imorra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei si det du. Det kommer alltid opp masse forskjellige dommedagsprofetier. Ved årskifte i 2000 skulle verdens også tydligvis gå under var masse oppstyr da. Har vært mange lignende hendelser, bare Jehovas vitner har en masse feilslåtte profetier om "Armageddon"(dommedag) som har vist seg å være inkorrekt. Han som har spådd at verden skal gå under imorgen, spådde også at verden skulle gå under i 1994 hvis jeg ikke husker feil. Hvis du tror på 2012, så har du ingenting å frykte siden det mest sannsynlig ikke kommer til å skje. Den mest sannsynlige hypotesen til 2012 tilhengere er polarskifte, som vil skje så fort at det vil få drastiske følger for hele jorden. Det har nå blitt bevist at et polarskifte har før skjedd, men det tok noen millioner år. Hvis du tror på 2012, tror du også på at Maya gudene er misfornøyd med deres skaperverk, menneske og skal forbedre det hele tiden, ved å slette den forrige versjonen av mennesket. De tror bla. at vi først var laget av løv, så endte gudene livssyklusen og lagde en ny verden, for å deretter, lage oss av leire. Dette har ifølge maya- religionen skjedd 5 ganger. Noe annet betryggende er at forskere har funnet ut med mest sannsynlighet at slutten av mayanes kalender allerede har vært, siden man mistolket mayakalenderen først.

For å oppsummere: Det er ussansynlig at mennesker kan spå verdens undergang. Den kan like gjerne skje om 1minutt eller 1mrd år. Og det kan variere i alt fra at sola sprenger, en metor treffer oss eller at det oppstår en atomkrig.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Det kommer dommedags-profetier all the time.. Sist gang jeg kan huske var et CERN-prosjekt i 2009 eller 2008 som skulle få to protoner(trur jeg) til å kræsje i en hastighet nær lysets hastighet for å lære mere om "the big bang". Det var spekulert om dette kunne skape et svart hull og ende verden. Det skapte mye styr i media...

Lenke til kommentar

Jeg googlet judgement day og fikk datoen 21 mai 2011. det var ikke noe særlig koslig.

nei nå er det slutt på kosen! :p

Men for å være korrekt, jorda går ikke helt under imorra etter jordskjelvet (i følge profetien til skrullingen), de (rette) troende blir hentet opp av engler den 21., men er du uheldig å tilhøre den andre gruppa, må du leve i helvette her frem til oktober da jorda forsvinner bokstavelig

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke egentlig "blasfemi" å forsøke beregne dommedag?

Om dommedag i bibelen;

Markus 13:33

"Men hin dag eller time vet ingen, ikke engang englene i himmelen, ikke engang Sønnen, men alene min Fader"

Apostlenes-gjerninger 1:7

"Han sa til dem: Det tilkommer ikke eder å vite tider eller timer som min Fader har fastsatt av sin egen makt"

Så bør en predikant eller troende menneske drive med slikt?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke egentlig "blasfemi" å forsøke beregne dommedag?

Om dommedag i bibelen;

Markus 13:33

"Men hin dag eller time vet ingen, ikke engang englene i himmelen, ikke engang Sønnen, men alene min Fader"

Apostlenes-gjerninger 1:7

"Han sa til dem: Det tilkommer ikke eder å vite tider eller timer som min Fader har fastsatt av sin egen makt"

Så bør en predikant eller troende menneske drive med slikt?

nei siden som det står ovenfor så er det bare Gud som vet det. Uansett så er det umulig for et menneske predikant, astronom, fysiker eller average joe og vite akkurat når jorden eller menneskeheten skal gå under. Så ikke bekymre deg over at "kosen" skal gå vekk, men bare lev livet :thumbup:

Tillegg: Og hvis jeg ikke husker feil, så står det i Bibelen at menneskene kommer til å drepe hverandre til slutt.

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

nei siden som det står ovenfor så er det bare Gud som vet det. Uansett så er det umulig for et menneske predikant, astronom, fysiker eller average joe og vite akkurat når jorden eller menneskeheten skal gå under.

jepp, akuratt det skjønner de fleste av oss, derfor syntes jeg det er ekstra tankevekkende at en (gammel) predikant som har sysslet med bibelen hele livet, kan begi seg ut på slik "ugudelig handling". (og er jo ikke første gangen heller)

Hvordan kan han bli så blind?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...