Gå til innhold

kjøpe ny bærbar, vurderer mac, tips?

Anbefalte innlegg

min bedre halvdel skal kjøpe seg ny bærbar, men hun lurte litt å mac, hun fikk seg netopp iphone4 og ipad2 , så jeg så vel den komme at hun ønsker seg mac også nå :p

men er det en stor fordel å kjøpe seg mac vs pc til damene?

jeg har jo brukt ipad litt, men ser jo at jeg støter på problemer av og til, f.eks. www.ordspill.no trenger flashplayer for å spille, lasta ned skyline?! eller hva det var for noe, for noen som sa at den hadde flash i nettleseren, men det funka ikke, så har ikke stressa noe mer med det, men det er nå et problem , og det er jo en del andre ting også som krever flashplayer..

maskinen skal brukes til chat, surfing, litt bilderedigering,

jeg vurderer vel egentlig en bærbar i 4-5000kr klassen, som vil passe ganske bra til hennes behov, skal jeg liksom legge i 3-4000kr til for en mac? ikke det at pengene er noe stort problem men er det vell verdt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke ment som hjelp, men som en kommentar. Jeg har ikke noe svar å gi deg, annet enn at hvis damen har lyst på en Mac, så har hun det. Koster mer enn det behøver å gjøre for å få en like brukbar PC, men sånn er det. Jeg er rimelig sikker på at en eventuell anbefaling av en spesifikk laptop fra min side, ikke vil falle i smak estetisk. Men jeg er da vel ikke den eneste her på forumet, så ...

Lykke til :)

Edit: En av disse. Lenke - prisjakt.no

Da får du en bærbar med siste generasjon (Sandy Bridge) Intel prosessor, som egner seg godt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Mac har mye for seg, men det er jo åpenbart at en som konsekvent har gått for Apple-maskiner i en evighet vil mene det. Ikke overbevist om at Apple-maskinene er fryktelig mye dyrere når du har funnet et alternativ med like god batteritid, tastatur, touchpad, skjerm og så videre; Apple selger ingen utpregede low end-maskiner, de bedre modellene fra andre produsenter koster også en del.

iOS-enhetene har ikke Flash, men på Mac kan du kjøre Flash dagen lang om du av en eller annen grunn skulle ønske det.

Hva slags bilderedigering er det snakk om? For enkel bruk vil iPhoto som følger med alle Macer være et godt alternativ – katalogisering og enkle redigeringsmuligheter kombinert i én pakke.

Ville vurdert billigste MacBook Pro eller ventet til den hvite MacBooken oppdateres med Sandy Bridge-prosessor om en har en god dose tålmodighet.

Lenke til kommentar

Prisen er en ting.

Men hva med SSD?

Ville anbefale å kjøpe på Apple store, siden du har valgmuligheter, men prisen blir neppe billig, men kan fort bli lønnsomt hvis man ønsker å ha garanti.

Men spørsmålet er heller hva man fortrekker.

Ville anbefale å prøve en mac på apple butikk, som finnes rundt omkring i landet, før man vurder å kjøpe.

Nå har jo garanti mulighetene ofte litt vanskelige i noen tilfeller men kjøper man hos elkjøp så tror man som regel det går greit, ofte er skjermene i glass. Så jeg ville anbefalt forsikring av en apple maskin hvis man enten er uheldig eller ikke har andre forsikringer som dekker dette.

Angående skrivere og annet ekstern utstyr bør man sjekke om produktene man kjøper er mac kompaktibel før man kjøper.

mac-universal.jpg denne logoen pleier å gi svar på det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...