FKnoph Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Her får du gode tips til spennende motiver. Guide: Oppdag London gjennom kameraet 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Flotte bilder. Noen av de ser ut som om motivene egentlig er miniatyrer, hvilket objektiv blir brukt på de? Lenke til kommentar
FKnoph Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Takk for det! Angående miniatyr-effekten så antar jeg du sikter til bildene fra Tate Modern og Canary Wharf. Begge bildene er tatt med et 18-200-objektiv på et Nikon D300, og effekten er laget i Photoshop. Prinsippet er at du gjør det meste av bildet uskarpt men beholder en stripe gjennom bildet hvor det er skarpt. Du finne er god tutorial på dette på linken under: http://www.tiltshiftphotography.net/photoshop-tutorial.php Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Har man ikke tilgang til photoshop eller et tilt/shift-objektiv finnes det en fake tilt/shift maker som man kan enkelt lage en tilnærmelsesvis lik effekt. Lagde en tråd angående fake tilt/shift for noen år siden. Lenke til kommentar
AndersNy Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Gratulerer Fredrik! Dette er vel din første akam artikkel. Bra artikkel og fremfor alt veldig bra bilder, selvom jeg har sett de fleste bildene tidliger på bloggen din og på veggen hos Harald. Keep up! Anders Lenke til kommentar
FKnoph Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Takk, takk! Ja, det er min første artikkel på akam men forhåpentligvis ikke den siste. Det er bare å følge godt med! Fredrik Gratulerer Fredrik! Dette er vel din første akam artikkel. Bra artikkel og fremfor alt veldig bra bilder, selvom jeg har sett de fleste bildene tidliger på bloggen din og på veggen hos Harald. Keep up! Anders Lenke til kommentar
janao Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Feil første link øverst i artikkel. Ellers veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg