anubiz Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har helt jævlig halsbrann nå, sikkert på grunn av antibiotikatablettene jeg går på.. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Prøvde to Link1100mg men funket ikke Hjelper det med vann? Er det noe man ikke skal spise eller drikke når man har det? Noen som sliter med halsbrann selv? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Jeg har hørt at mandler skal funke men har aldri prøvd det da jeg ikke har halsbrann lenger. Det kan kanskje være verdt et forsøk. Av medikamenter så er Pepcid Duo det beste jeg hadde da jeg var plaget av halsbrann. Endret 20. mai 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Har desverre ingen mandler i huset :\ Har nexium esomeprazol 40mg som man skal ta hver kveld, men tok en nå, håper det funker.. Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg bruker samarin, det funker ganske bra Selges i vanlig butikk, en hvit pakke med små hvite poser som skal blandes ut i vann. Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 får prøve den om den jeg bruker nå ikke funker 1 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg bruker Nexium fast selv pga hals/brystbrann. Men det hender jeg likevel får litt halsbrann, og da kan det hjelpe å drikke et glass melk. Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har hørt at melk forværrer halsbrannen? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er litt delte meninger om det der. Første legen jeg hadde sa at det var bra å drikke melk mot halsbrann, mens han som overtok da han gikk av med pensjon sa at det kunne forverre det. Personlig synes jeg det hjelper. Du kan også bruke Zantac, men usikker på om du må ha resept for det. Brusetabletter hjelper veldig fort. Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Da skal jeg prøve brustabletter og Jordbær forverrer det merker jeg nå :s Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Zantac er bra, har brukt det mye men Pepcid Duo holder faktisk hva de lover, 12 timers virkning + at stoffet virker nesten umiddelbart. Mulig at Zantac også leverer produkt med lenger virketid også nå men vet jeg ikke. Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Åja, skal prøve de da, takk for tips Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Du må få i deg base. Du kan blande ut en teskje bakepulver i vann så fungerer det som samarin. Alternativt drikker du et sjenerøst glass med helmelk. Dersom ikke halsbrannen avtar burde du å gå til legen. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Da skal jeg prøve brustabletter og Jordbær forverrer det merker jeg nå :s Banan forverrer det veldig også. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Brusende godteri hjelper godt, som hello kitty hjertene man kan få kjøpt og lovehearts. Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Har hatt veldig vond halsbrann i hele dag, så nå er jeg virkelig villig til å prøve alt.. Tenker på å prøve den teskje bakepulver i vann greia hvis det ikke har gitt seg innen en halvtime. Tok gastroskopi for to uker siden ca, og det var ikke noe galt med spiserøret eller lukkemuskelen eller magesekken. Men har bare halsbrann når jeg går på antibiotika, dalacin, som jeg har gått på to ganger i løpet av en og en halv måned nå.. Må gå på det til jeg har tatt mandlene så blir nok mye halsbrann fermover :\ Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg ville tatt meg en tur til legen om jeg var deg. I og med at du har kraftig halsbrann og forventer at det vil vare så kan du få medisin for det mens du går på antibiotika. Ser nå at jeg har Zantac 150mg som jeg har fått på resept og Nexium 20 mg som jeg også har fått på resept. Nexium er noe du bør bruke fast hver dag og som ikke vil hjelpe med en gang, men heller godt etterhvert, mens Zantac (brusetabletter) er noe som hjelper nesten med en gang, men som til gjengjeld kan gjøre det hele verre om du bruker det fast. Men dette er uansett noe legen vil finne ut av. Husk å ha hodeputen høyt i natt, ellers vil du slite med å sove. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Vaniljesaus hjelper! Mamma er mye plaget med halsbrann, og hun slukker det med vanlijesaus. Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Vaniljesaus hjelper! Mamma er mye plaget med halsbrann, og hun slukker det med vanlijesaus. Skulle gjerne prøvd det, men blir så sykt kvalm av det :\ Jeg ville tatt meg en tur til legen om jeg var deg. I og med at du har kraftig halsbrann og forventer at det vil vare så kan du få medisin for det mens du går på antibiotika. Ser nå at jeg har Zantac 150mg som jeg har fått på resept og Nexium 20 mg som jeg også har fått på resept. Nexium er noe du bør bruke fast hver dag og som ikke vil hjelpe med en gang, men heller godt etterhvert, mens Zantac (brusetabletter) er noe som hjelper nesten med en gang, men som til gjengjeld kan gjøre det hele verre om du bruker det fast. Men dette er uansett noe legen vil finne ut av. Husk å ha hodeputen høyt i natt, ellers vil du slite med å sove. Halsbrannen er ikke så ille i dag, så hvis den blir værre ringer jeg legen og hører Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Drikk melk. Det hjelper for meg, vist ikke så kan du prøve Somac. Syntes det er den beste mot halsbrann Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Som han før meg sa. Somac fungerer bra. Et annet middel som også fungerer bra er SILICOL KISELSYRE. KISELSYRE føler jeg er utmerket middel for å slukke halsbrannen fort. Somac fungerer utmerket til å forhindre at halsbrannen oppstår. Endret 11. august 2011 av ThorB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå