Gå til innhold

Er du rar eller ikke?

Anbefalte innlegg

Alle har sikkert en formening om hvem som er rare og hvem som ikke er det.

Hvorfor er noen rare? Vet de selv at de er rare? Det er logisk å tenke at man ville forandret væremåte dersom man visste hva man gjorde som ble oppfattet som rart av andre.

Det er derfor også logisk å tenke at de ikke vet at de er rare.

Hvis de ikke vet det, hvordan skal man finne ut hva man gjør feil?

Det jeg lurer på er egentlig at om man er rar, så vet man det ikke selv. Hvordan skal man da kunne vite om man faktisk er rar selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Du er rar som lager denne tråden. Nå vet du det :p

Det å være rar blir vel Karakterisert som å skille seg ut fra hocedgruppen, å ha sære interesser.

Lenke til kommentar

Jeg er rar, og har ingen problemer med å vite det selv. I en annen setting kunne jeg sikkert vært den kuleste gærningen on the block, men jeg har ingen problemer med å være rar. Men dette er jo enormt relativt. På et utested vil jeg være ekstremt rar da jeg ikke eier rytmesans, og selv om jeg hadde vært i besittelse av det ville jeg ikke visst hvordan jeg skulle løfte den ene armen etter den andre. På The Gathering derimot ville jeg glidd rett inn og vært en del av mengden, ergo "ikke rar". Ikke at folket på TG ikke kan danse eller ikke har penger til rytmesans. Ikke at jeg noensinne har vært der heller.

Så hey, jeg er rar ifølge flertallet, men meg selv ifølge alle.

Lenke til kommentar

Jeg lever på den intensjonen om at ingen er normale her i verden, dermed er alle rare. Haha, jeg liker i alle fall å tro det. Siden ingen vet hva som er normalt, vet vi heller ikke hva som er rart. Vi mennesker klarer likevel å sette personer i båser etter normalitet og rarhet. Dette er som regel hvordan vi oppfatter personen selv, og hvilken formening vi har om de to ulike båsene.

Det jeg vil si blir framstått som "rart", er om en person gjør noe flertallet ikke gjør. Dermed vil den personen bli sett på som unomal og rar. Jeg tror personen er klar over det selv, ved å sammeligne seg selv med andre mennesker. Men jeg tror de fleste som blir oppfattet som rar av andre, ikke bryr seg så mye om det, da de har selvtilitt nok til å "være" rar. Haha, jeg er så god til å forklare. Eller ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...