Anki79 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har en del gamle negativer liggende, blant annet en del ruller APS-film. Går disse ann å dra ut av hylsteret og scanne selv? Eller blir de ødelagt da? Har en gammel Epson 1260-scanner med en sånn liten lysboks (aner ikke hva det heter) for å scanne negativer. Kan det i så fall fungere? Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg har en del gamle negativer liggende, blant annet en del ruller APS-film. Går disse ann å dra ut av hylsteret og scanne selv? Eller blir de ødelagt da? Har en gammel Epson 1260-scanner med en sånn liten lysboks (aner ikke hva det heter) for å scanne negativer. Kan det i så fall fungere? Hei, Det går nok sikkert å få ut filmen uten å skade den, men tror du må ødelegge kasetten. Filmen skal jo oppbevares etterpå også.. jeg brukte en nikon 5000ED og APS adapter til å skanne mine. Det er jo en del slike skannere der ute, kanskje du kan få leid en? /Blouberg Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 er enig med blouberg.... nikon med aps er tingen... jeg har.... ellers går det fint an åpne kasetten og skanne i remser, før du gjør det må du ha noe å lagre filmremsene i etterpå.... fotoimport.no i trondheim kan iihvertfall hjelpe deg med negativ ark for 135.... det fantes også en gang i tiden et lite redskap for å gripe filmen i kasetten og trekke den ut på en måte som gjorde at du kunne trekke den inn i kasetten igjen, men jeg vet ikke om det lenger er å skaffe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå