Mehvidon Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg tenkte på å kjøpe denne Linksys-routeren, men den begynner vel å bli ganske umoderne nå? Burde jeg satse på å kjøpe en nyere router, og i så fall, hvilken? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 https://prisguiden.no/produkt/asus-rt-n16-113369 Lenke til kommentar
Mehvidon Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Takk Routeren vi har nå er kombinert router og modem. Jeg er ganske sikker på at faren min har et Speedtouch modem. Kan jeg bruke dette modemet? Endret 20. mai 2011 av Jonasen Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 DD-WRT har en ganske heftig liste over routere som støtter DD-WRT: http://dd-wrt.com/site/support/router-database Det er ikke lenger bare Linksys som støttes, for å si det slik. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hey this was good news! D-Link 825 er visst også supported! *Løper og oppgraderer* Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Takk Routeren vi har nå er kombinert router og modem. Jeg er ganske sikker på at faren min har et Speedtouch modem. Kan jeg bruke dette modemet? Det går fint, men ikke finn på å installere DD-WRT eller annen tredjeparts-firmware på modemet. Redigering: Men det var kanskje nettopp det du mente? I så fall: Ikke gjør det. For det første er sannsynligvis router-modemet ditt internettleverandørens eiendom, og for det andre har du ingen garanti for at DD-WRT vil fungere med leverandørens utstyr. Endret 20. mai 2011 av Spenol Lenke til kommentar
Mehvidon Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Nei, jeg lurte på om en router og et modem kunne erstatte router-modemet Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Nei, jeg lurte på om en router og et modem kunne erstatte router-modemet En hvilken som helst trådløs router vil fungere som erstatning. Du vil selvsagt trenge Speedtouch-boksen fremdeles, men du kan like godt deaktivere det trådløse nettverket på denne. Du får også kjøpt routere med innebygget ADSL-modem, men jeg ser ikke helt poenget. Endret 20. mai 2011 av Spenol Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det lønner seg å sette routermodemet i bridge. Da fungerer det som et modem og blir stabilt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå